ابزار وبلاگ

دکتر حسن روحانی بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

«ساسان سلیمانی» فارغ التحصیل رشته کارگردانی که سال 2007 جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از فستیوال «نور» در سانفرانسیسکو برای فیلم کوتاه «به اندازه یک سیگار» دریافت کرده بود یشنهاددهنده اصلی رنگ بنفش به عنوان رنگ انتخاباتی کاندیدای پیروز در انتخابات 92 ایران بود.

این جوان هنرمند رنگ «بنفش» را به روحانی پیشنهاد داد! + تصاویر

رنگ بنفش، این روزها شاید موردتوجه ترین رنگ باشد. به ویژه پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که بنفش را به عنوان رنگ تبلیغاتی خود برگزیده بود. اما چه شد که رنگ بنفش، رنگ تبلیغاتی رئیس جمهور منتخب شد و چه کسی پیشنهاد انتخاب این رنگ را داد؟

یک جوان 30 سال را به عنوان طراح اصلی رنگ انتخاباتی دکترحسن روحانی معرفی کرده است.«ساسان سلیمانی» متولد سال 62، فارغ التحصیل رشته کارگردانی است. سال 2007 جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از فستیوال «نور» در سانفرانسیسکو برای فیلم کوتاه «به اندازه یک سیگار» دریافت کرد. مجموعه 26 قسمتی «داستان مثنوی» از شبکه دوم سیما هم از جمله کارهای اوست. بخش هایی از گفتگوی او با مجله زندگی ایده آل و ماجرای انتخاب رنگ انتخاباتی دکتر روحانی را بخوانید:

این جوان هنرمند رنگ «بنفش» را به روحانی پیشنهاد داد! + تصاویر

این جوان هنرمند رنگ «بنفش» را به روحانی پیشنهاد داد! + تصاویر

بنفش از کجا آمد؟
اسفند 91 دوستانی از ستاد تبلیغاتی آقای روحانی خواستند پروزه عکاسی از ایشان را کارگردانی کنم. قراربود عکس های اتلیه ای از ایشان گرفته شود تا بتوانند در بیلبوردها و پوسترهای تبلیغاتی شان ازآنها استفاده کنند. قراربود عکاسی در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود. چند روز قبل از این، یکی از مشاوران ایشان برای هماهنگی های لازم با من در تماس بود و از من خواست رنگی را به عنوان رنگ تبلیغاتی ایشان پیشنهاد بدهم. من همان موقع رنگ بنفش را پیشنهاد کردم و شماره دقیق رنگ را هم چندساعت بعد به دستشان رساندم. بعد از آن، موقع عکاسی با دکتر روحانی درباره رنگ بنفش حرف زدیم و ایشان هم گفتند که رنگ خوبی است و به این ترتیب، رنگ بنفش، رنگ تبلیغاتی رئیس جمهور ایران شد.

این جوان هنرمند رنگ «بنفش» را به روحانی پیشنهاد داد! + تصاویر

این جوان هنرمند رنگ «بنفش» را به روحانی پیشنهاد داد! + تصاویر

چرا بنفش؟
دلیل این که رنگ بنفش را پیشنهاد دادم، این بود که بنفش را خیلی دوست دارم. رنگی است که کم استفاده شده و رنگ آرامش بخشی است. در تعریف رنگ بنفش، نوشته شده که یک رنگ روحانی است و واقعا هم این رنگ، ماورائی و روحانی است.شاید برای همین است که به دکتر روحانی بیشتر آمد. من آدم سیاسی ای نیستم. ولی یقین دارم دکتر روحانی به جای فردگرایی که این 8 سال برکشور حاکم شده بود، کار گروهی را باب می کند. رنگ بنفش هم رنگ شادی عمومی است و همین، می تواند کار گروهی را پررنگ تر کند. البته با پیروزی های خوب در میادین فوتبال و والیبال به نظر می رسد پاقدم دکتر روحانی خوب بوده که شادی عمومی به کشور برگشته است.


[ پنج شنبه 92/4/27 ] [ 8:56 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

افتاب -شب گذشته با اعلام نتایج نهایی انتخابات، حسن روحانی حائز اکثریت آراء و به عنوان رئیس‌جمهور مردم برای چهار سال آینده انتخاب شد. صبح امروز، اغلب روزنامه‌های کشور صفحه اول خود را به انتخاب حسن روحانی و رای به دولت «تدبیر و امید» اختصاص دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 3:27 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

بازار ارز، سکه و اتومبیل در نخستین واکنش به اعلام نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، شاهد کاهش قیمت‌ها بود. شاخص بورس تهران در ساعات ابتدایی روز 25 خرداد 343 واحد رشد داشت.

به گزارش افکارنیوز، پیشتازی حسن روحانی در شمارش آرای انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، با واکنش فوری بازار ارز ، طلا و اتومبیل ایران همراه شد. قیمت دلار در بازار آزاد در روز شنبه  تا 200 تومان نسبت به روز قبل کاهش یافت و به بهای 3440 تومان رسید.

دلار در اولین واکنش، هشتاد تومان ارزان‌تر شد و با تشدید فاصله روحانی و دیگر رقیبانش به مرز یاد شده رسید. هر دلار در روز پنجشنبه 23 خرداد، تا 3640 تومان به فروش می‌رفت.

رسانه‌‌‌‌ها هم‌چنین از نزول تا 79 هزار تومانی قیمت سکه طلا نوشته‌اند. به نقل از خبرگزاری فارس، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز شنبه با کاهشی 50 هزار تومانی به نسبت روز قبل، به بهای یک میلیون و 258 هزار تومان فروخته می‌شود.

وب‌سایت اقتصاد ایرانی، کاهش قیمت سکه بهار آزادی را 65 هزار تومان عنوان کرده و نوشته که «همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات» قیمت این نوع سکه به یک میلیون و 242 هزار تومان نزول یافته است.
قیمت یورو در بازار آزاد نیز به 4720 تومان رسیده که به طور میانگین نسبت به روز قبل از انتخابات 100 تومان کاهش نشان می‌دهد.

بهای دلار و ثبت نام هاشمی رفسنجانی و پیشتازی روحانی
قیمت دلار برای اولین بار در 11 فروردین با 80 تومان کاهش از 3490 تومان به 3410 تومان رسید. دومین کاهش در 21 اردیبهشت و هم‌زمان با ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بود که قیمت هر دلار را با 100 تومان افت، از 3530 به 3430 تومان رساند.

بهای دلار در روز شنبه 25 خرداد، از 3640 تومان به 3440 تومان رسیده است. کاهش بهای دلار در هفته‌های اخیر، به زعم نویسنده این یادداشت، واکنشی به کاندیداتوری رفسنجانی و پیشتازی روحانی است.

در ادامه این یادداشت آمده که با وجود افت و خیز مقطعی نرخ برابری دلار و ریال، بهای این ارز در کلیت خود روندی صعودی داشته و باید به جای انتظار تغییر بازار، تنها منتظر تثبیت آن ماند.

تدبیر وامید

رشد شاخص بورس در تهران
شاخص کل بورس تهران در ساعات ابتدایی روز شنبه 25 خرداد با 343 واحد رشد به رقم 46 هزار و 15 واحد رسید.

شاخص صنعت 357 واحد، شاخص آزاد شناور 411 واحد، شاخص بازار اول 262 واحد و شاخص بازار دوم 882 واحد رشد کرده‌اند.

بیشترین تاثیر در رشد شاخص بورس تهران پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، متعلق به هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان و صنایع شیمیایی ایران بوده است.

قیمت خودرو
فعالان بازار خودرو در ایران اعلام کرده‌اند که پس از شوک قیمتی روزهای پایانی رقابت‌های انتخاباتی و اعلام نتایج اولیه انتخابات یازدهم، بازار اتومبیل ایران شاهد تحول مثبتی بوده است.

گفته می شود حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به بهبود وضعیت بین‌المللی و در نتیجه کاهش قیمت محصولات از جمله خودرو خواهد شد.

امید به دورنمای بهتر بازار
آن‌گونه که ناظران اقتصادی می‌نویسند، روند کلی بازار در ایران در ماه‌های آتی تنها طی دو حالت تغییر مسیر داده و قیمت‌ها در آن سیر نزولی پیدا می‌کنند: نخست عکس‌العمل کشورهای خارجی به تغییر رئیس جمهور و شفاف‌تر شدن وضعیت حاکم بر تحریم‌ها و دیگر میزان اعتماد مردم به فضای اقتصادی کشور که می‌تواند به پس‌انداز خانگی طلا و ارز خاتمه دهد.

یکی از کابران سایت "فرارو" در کامنت گزارشی پیرامون کاهش نرخ ارز نوشته است: اگر جلیلی پیشتاز نتایج انتخابات یازدهم بود، قیمت دلار در روز شنبه 25 خرداد به ده هزار تومان می‌رسید.


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 3:25 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

گروه بین الملل مشرق-- با پایان یافتن کار رای‌شماری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور آتی کشورمان، مجامع بین المللی با تبریک به ملت ایران امیدواری خود را نسبت به آغاز فصل جدیدی از تعاملات را اعلام کردند.  

آلمان

یکی از سخنگویان «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید در ایران به همکاری بیشتر با غرب و یافتن راهکاری برای حل مسایل بین‌المللی و برطرف‌شدن نگرانی‌های منطقه‌ای منجر شود.

وزیر خارجه آلمان نیز پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری را رای مردم به اصلاحات و سیاست خارجی سازنده دانست.

فرانسه

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه گفت: «ما برای همکاری با رئیس‌جمهور ایران آمادگی داریم.»

بان کی مون

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد مراتب تبریک خود را به حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب ملت ایران ابراز کرد.

بان با انتشار یک بیانیه که از طریق سخنگوی وی منتشر شد گفت: سازمان ملل از نزدیک تحولات انتخاباتی ایران را دنبال می‌کرد و رضایت خود را از میزان مشارکت بالای مردم اعلام می‌کند.

بان کی مون گفت: دبیر کل همچنان به همکاری با مقامات ایران به ویژه رئیس جمهور منتخب درباره مسائل مهم جهانی و رفاه مردم ایران متعهد است.

کاترین اشتون

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: به همکاری با دولت جدید تهران برای حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران متعهد هستم.

«کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در گفت‌وگوهای 1+5 با ایران گفت: مردم ایران در انتخابات روز جمعه رئیس‌جمهور جدیدی را انتخاب کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که آنها به آقای حسن روحانی برای تصدی ریاست جمهوری به مدت 4 سال در این کشور اعتماد کرده‌اند.

آمریکا

کاخ سفید باصدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به رای مردم ایران احترام می‌گذاریم و بابت مشارکت سیاسی آنها در انتخابات تبریک می‌گوییم.»

در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا برای تعامل با ایران برای دست‌یافتن به راه‌حل سیاسی در موضوع هسته‌ای آماده است.

اسرائیل

«گیلاد ایردان» وزیر دفاع شهری رژیم صهیونیستی گفت که انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران نتایج منفی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت زیرا فشارهای بین‌المللی بر برنامه هسته‌ای ایران را کاهش خواهد یافت.

این وزیر صهیونیست که از نزدیکان به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، در مصاحبه با کانال دهم تلویزیون این رژیم تصریح کرد که انتخاب روحانی کاهش‌ فشارها و تحریم‌ها علیه ایران را به دنبال خواهد داشت.

«شائول موفاز» رئیس سابق حزب کادیما و وزیر جنگ سابق این رژیم نیز گفت که ایرانی‌ها با این انتخاب تمایل خود برای تغییر را اعلام کردند اما از دیدگاه اسرائیل هرگز تغییر مهمی رخ نخواهد داد نه در عرصه برنامه هسته‌ای نه حمایت از حزب‌الله و نه سیاست ایران در قبال بحران سوریه.

انگلیس
وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب مردم ایران خواست تا «روابط سازنده‌ای» با جامعه بین‌الملل برقرار کند.

در این بیانیه، وزارت امور خارجه انگلیس از روحانی خواسته تا «رویکرد متفاوتی» را در آینده در پیش بگیرد.

انگلیس در این بیانیه به حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک نگفت.

کویت

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در پیام تبریک خود به روحانی، روابط خوب دو کشور و دو ملت دوست و خواست مشترک آنها برای تقویت و تحکیم روابط به گونه‌ای که در راستای منافع مشترک دو کشور باشد را ستود و برای رییس‌جمهور جدید ایران آرزوی موفقیت کرد.

بنابر گزارش مصری‌الیوم، وی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که روابط خوب دو کشور با شکوفایی بیشتری همراه باشد.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد و شیخ جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر کویت نیز در پیام‌های تبریک جداگانه‌ای به حسن روحانی برای او آرزوی موفقیت کردند.

افغانستان

حامد کرزای، رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران را به مردم کشور دوست و برادر ایران، تبریک گفت.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که حامد کرزای با آگاهی از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، از جانب خود و مردم افغانستان پیروزی حسن روحانی را به رهبری، دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری ایران به وی تبریک گفت.

وی در این پیام تاکید کرد: ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های مستضعف امروز شما را منبع امیدهای خود می‌دانند. انتخاب شما امیدها و آرمان‌های ملت ایران را زنده کرد.


رسانه‌های خارجی مختلف به پوشش گسترده اخبار انتخابات ایران و نتایج آن پرداختند

فاکس‌نیوز

فاکس‌نیوز در پایگاه اینترنتی خود در خبری با عنوان رییس‌جمهور جدید ایران به دنبال ایجاد تعامل سازنده است، گزارش داد: حسن روحانی مذاکره کننده هسته‌ای سابق ایران به عنوان رییس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شد. در این گزارش همچنین به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اشاره شده است.


پایگاه اینترنتی فاکس‌نیوز گزارش داد از دیدگاه بسیاری از اصلاح‌طلبان در ایران این روحانی 64 ساله بازتابی از افکار هاشمی رفسنجانی را در رویکرد خود نسبت به مسائل سیاسی خارجی خواهد داشت. 

 هافینگتون پست

روزنامه هافینگتون پست گزارش داد کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری ایران توانست با اختلاف قابل توجهی پیروز این انتخابات شود.

هافینگتون روحانی را کاندیدای مورد حمایت بسیاری از منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری کنونی کشورمان دانست. از دیدگاه روزنامه هافینگتون پست، انتخابات ریاست جمهوری ایران و نتیجه آن می‌تواند فصلی جدید را در معادلات سیاسی خارجی تهران رقم زند.

صدای آمریکا

صدای آمریکا نیز در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد که روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب میانه‌رو توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران شود. صدای آمریکا روحانی را کاندیدای محبوب اصلاح‌طلب‌ها دانست و گزارش داد که وی نزدیک به 19 میلیون رای را از میان 37 میلیون رای از آن خود کرده است.

صدای آمریکا همچنین به اختلاف قابل توجه آرای روحانی و قالیباف، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

صدای آمریکا میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را حدود 70 درصد اعلام کرد.

نیویورک تایمز 

نیویورک تایمز نیز گزارش داد که کشورمان روز جمعه شاهد تحولاتی قابل توجه بود. این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت تعداد بسیاری از ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

گاردین

روزنامه گاردین نیز گزارش داد: کاندیدا میانه‌روی انتخابات ریاست جمهوری پیروزی شگفت‌انگیزی را در عرصه رقابت‌های انتخاباتی برای خود به ارمغان آورد.

در گزارش روزنامه گاردین می‌خوانیم: در حالی که ایران در شرایط حساس سیاسی قرار دارد روحانی توانست تعداد قابل توجهی از آرا را از آن خود کرده و از کشیده شدن انتخابات به دور دوم جلوگیری کند.

روزنامه گاردین پیروزی روحانی را عاملی برای جلب خرسندی و رضایت بسیاری از اصلاح‌طلبان در ایران دانست.

این روزنامه همچنین نوشت پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری روحیه غلبه بر مشکلات اقتصادی را میان ایرانی‌ها تقویت کرده است.

روزنامه گاردین روحانی را چهره‌ای میانه‌رو معرفی کرده است که از ایجاد فضای باز و آزاد سیاسی و بازنگری و احیای روابط با جهان غرب حمایت می‌کند و این مسئله می‌تواند از تنش‌ها در روابط بین‌المللی ایران بکاهد.

روزنامه گاردین همچنین نوشت: مقام‌های غربی حسن روحانی را به عنوان "سیاستمدار و دیپلماتی مجرب" می‌دانند که می‌توان با او تعامل داشت.

واشنگتن پست

در همین حال روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود به حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد. اما این روزنامه آمریکایی در این گزارش بر آن بود تا نقش انتخابات را در رویکردهای سیاسی تهران کم‌اهمیت جلوه دهد.


روزنامه واشنگتن پست با طرح پرسش‌ها و پاسخ‌هایی به دنبال آن بوده است تا نشان دهد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در تغییر برنامه‌های هسته‌یی، سیاست خارجی و برخی دیگر از مسائل بی‌تاثیر است.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین در گزارشی دیگر به مسئله انتخابات ایران پرداخت و اعلام کرد که رای دهندگان ایرانی یک روحانی میانه‌رو را که به آزادی‌های فردی بیشتر معتقد است، به عنوان رییس‌جمهور خود انتخاب کرده‌اند.

نیویورک تایمز در این گزارش از روحانی به عنوان فردی یاد کرد که رویکرد سازش‌گرایانه‌تری را در قبال روابط بین‌المللی دنبال می‌کند.

وال‌استریت ژورنال 

روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز در گزارشی با عنوان "کاندیدای میانه‌رو پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران شد" نوشت حسن روحانی کاندیدای مورد حمایت منتقدان دولت و فراکسیون‌های سیاسی اصلاح‌طلب به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

این روزنامه پیروزی حسن روحانی در انتخابات را عاملی برای ایجاد زمینه‌های تغییر در ایران عنوان کرد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال همچنین به حضور گسترده و همه‌جانبه مردم از جناح‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اشاره کرد.

ان‌بی‌سی

پایگاه اینترنتی ان‌بی‌سی نیوز نیز گزارش داد روحانی با پیشی گرفتن از رقبای محافظه‌کار خود توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری در دور اول شود.

رویترز

در همین حال خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان عنوان داشت: انتظار نمی‌رود پیروزی روحانی تغییری اساسی در روابط ایران با سایر کشورها ایجاد کند.


رویترز همچنین گزارش داد: پیروزی این اصلاح‌طلب، سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال برنامه‌های هسته‌ای‌اش دچار تغییر آنچنانی نخواهد کرد. با این حال رویترز در گزارش خود به این مسئله اشاره کرد که روحانی پیشتر اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات سیاست خارجی خود را بر مبنای تعامل سازنده با جهان پیگیری خواهد کرد.

یو اس ای تودی

یو اس ای تودی نیز در این زمینه خبری با عنوان روحانی اصلاح‌طلب در انتخابات ایران پیروزی شگفت‌انگیزی برای خود رقم زد، گزارش داد: کاندیدای میانه‌روی انتخابات ریاست جمهوری ایران یعنی حسن روحانی توانست در این انتخابات پیروز شود.

پایگاه اینترنتی یو اس ای تودی در گزارش خود حسن روحانی را به عنوان فردی شناخته شده به خاطر مهارت‌های وی در مذاکرات در خصوص برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی معرفی کرده است.

بی‌بی‌سی

پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز از مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان خبر داد.


دیلی تلگراف

در همین حال، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: پیروزی حسن روحانی به عنوان یک روحانی میانه‌رو در انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور این است که جریان اصلاحات در ایران به رغم همه ناکامی‌هایش، همچنان بازیگری کلیدی در عرصه سیاسی این کشور است.

لس‌آنجلس تایمز

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز به پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و نتایج آن پرداخت و گزارش داد، روحانی 64 ساله با کسب 50.7 درصد آرا در این انتخابات پیروز شد. در این گزارش روحانی به عنوان فردی عمل‌گرا و میانه‌رو معرفی شده است.

سی.ان.ان 

شبکه خبری سی.ان.ان نیز با اعلام خبر پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، گزارش داد که این روحانی سیاستمدار با وعده‌هایی نظیر اعطای آزادی‌های بیشتر به اقشار سیاسی و خبرنگاران پای به عرصه رقابت‌های انتخابات گذاشت.

خبرگزاری فرانسه

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد، با انتشار خبر پیروزی روحانی در انتخابات، گروهی از حامیان وی در میدان ولیعصر (عج) گرد هم آمدند و شعارهایی را در حمایت از وی سر دادند. حامیان روحانی همچنین در میدان کاج پایتخت در حالی که بوق و شیپور می‌زدند، به برگزاری جشن پیروزی پرداختند. 


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 3:8 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

v,phkd \nv


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 2:58 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت: یکی از سخنگویان «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید در ایران به همکاری بیشتر با غرب و یافتن راهکاری برای حل مسایل بین‌المللی و برطرف‌شدن نگرانی‌های منطقه‌ای منجر شود.

وزیر خارجه آلمان نیز پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری را رای مردم به اصلاحات و سیاست خارجی سازنده دانست.

فرانسه و بریتانیا که در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران مذاکره می‌کنند نیز رویکرد مشابهی درباره نتیجه انتخابات ایران داشتند.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: «ما برای همکاری با رئیس‌جمهور ایران آمادگی داریم.»


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 2:56 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پیام تبریک سید حسن نصر‌الله به روحانی

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در این پیام آمده است: حماسه سیاسی و تاریخی ملت ایران با انتخاب جنابعالی، آمال و آرزوهای ملت ایران را زنده نگه داشت.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در این پیام آورده است: جناب آقای روحانی، به شما به خاطر اینکه توانستید در حماسه سیاسی و تاریخی اطمینان مردم را جلب کنید و به ریاست جمهوری ایران انتخاب شوید، تبریک می‌گویم.

در این پیام آمده است: حماسه سیاسی و تاریخی ملت ایران با انتخاب جنابعالی، آمال و آرزوهای ملت ایران را زنده نگه داشت.

وی اعلام کرد: ملت‌های اسلامی، عرب و مستضعف امروز شما را برآورده کننده آمال و آرزوهای خود می‌دانند.

در این پیام تبریک آمده است: ما در حزب‌الله به همراه تمام مجاهدان و رهروان مقاومت در سراسر جهان به شما به خاطر به دست آوردن اعتماد ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم؛ ملتی که به ندای رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای، لبیک گفت و حماسه‌ای سیاسی و تاریخی بی‌نظیری خلق کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه آورده است: انتخاب شما به عنوان ریاست جمهوری ایران امیدها را در دل دوستان و محبان ایران در کشورهای عربی، اسلامی و مستضعفان جهان زنده کرد؛ کسانی که همواره جمهوری اسلامی را حامی مظلومان و ستونی برای مقاومت و جهاد در راه خدا می‌بینند. همگی آنان اکنون شما را محقق کننده این ‌آرزوها می‌دانند.

دبیرکل حزب‌الله در پایان پیام تبریک خود آورده است: ما به شما و به خودمان پیروزی در این انتخابات شایسته را تبریک می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم که شما را حفظ کند و به شما کمک کند تا از طریق دولت "تدبیر و امید" تمامی این آرزوها را محقق کنید.


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 2:54 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

abed (1 of 8).jpg

abed (2 of 8).jpg

abed (4 of 8).jpg

abed (5 of 8).jpg

abed (7 of 8).jpg

abed (2 of 7)-1.jpg

abed (4 of 7)-1.jpg

abed (5 of 7)-1.jpg

abed (7 of 7)-1.jpg


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 2:51 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

 


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 2:51 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

abed (14 of 20)-1.jpg

abed (16 of 20)-1.jpg

abed (18 of 20)-1.jpg

abed (19 of 20)-1.jpg

abed (20 of 20)-1.jpg

abed (1 of 20).jpg

abed (2 of 20)-1.jpg

abed (5 of 20)-1.jpg

abed (7 of 20).jpg

abed (10 of 20)-1.jpg

abed (12 of 20)-1.jpg

abed (13 of 20)-1.jpg

 


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 2:50 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 3105637
Flag Counter