ابزار وبلاگ

زناشویی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

 

 

 یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن مادران باردار به خصوص مادران جوان را در طول مدت بارداری درگیر می کند، شایعاتی است که از زبان افراد مختلف می شنوند. گاه به قدری این شایعات در نظر مادر قطعی و حتمی جلوه می کند که حتی اظهارات پزشک متخصص و جواب انواع آزمایش ها و سونوگرافی ها هم نمی تواند نظر مادر را درباره جنسیت یا سلامتی جنینش تغییر دهد. خبرآنلاین، در مطلبی به صحت و سقم 9خرافه معروف در زمان بارداری پرداخته است. خرافه هایی که اگر در شرف مادر شدن هستید باید بشنوید ولی باورشان نکنید.

 

اگر شکمت پهن نشده است، حتما پسردار می شوی یا «حالا که شکمت پهن شده بچه ات دختر است».
شاید یکی از بی اساس ترین باورها در زمینه بارداری تعیین جنسیت جنین باشد که بدون کوچک ترین مدرک مستند علمی نسل به نسل و دهن به دهن در بین برخی خانم ها می گردد. شاید زمانی که سونوگرافی و آمنیوسنتز اختراع نشده بود، حدس درست اطرافیان درباره جنسیت جنین کار خارق العاده ای به نظر می رسید و هر زنی که باردار می شد، ابتدا سری به پیشگوی جنسیت می زد اما امروزه اثبات شده که تمام تغییرات ظاهری و داخلی بدن مادر در دوران بارداری دلایل علمی دارد و هیچ ارتباطی هم به جنسیت فرزندش ندارد. یادتان باشد که شکل شکم مادر به ماهیت منحصر به فرد او بستگی دارد.


«اگر دست هایت را ببری بالای سرت، بند ناف دور سر جنین می پیچد.»
حرکات اندام های بالایی کوچک ترین تأثیری بر اندام های میانی و تحتانی ندارد. متخصصان زنان و زایمان به برخی از مادران باردار توصیه می کنند که در دوران بارداری به کلاس های آمادگی بارداری بروند و تمرین های ورزشی مخصوص این دوران را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند. ورزش مناسب برای مادر باردار بسیار مفید است و اگر قرار بود با بالا بردن دست، بند ناف دور گردن جنین بپیچد، الان جمعیت کره زمین این قدر زیاد نبود! البته احتمال پیچیدن بند ناف دور گردن جنین وجود دارد اما این موضوع به وضعیت رحم مادر مربوط می شود نه دست های مادر.


«اگر به ماه گرفتگی نگاه کنی، بچه ات لب شکری می شود».
لب شکری مرا یاد یک چیز می اندازد. اصغر مهربان داستان زیبای «بادبادک باز» اما گذشتگان و بعضی از امروزی ها چنین نظری ندارند. آن ها معتقدند که خسوف، نیشی است که رخ ماه را زده است و اگر زن باردار به آن نگاه کند، همین بلا سر فرزندش می آید و به همین دلیل مادر باید همیشه یک سنجاق تیز به لباسش وصل کند تا این بلا دفع شود اما این داستان عجیب هیچ توجیه علمی ندارد و لب شکری شدن به دنبال عوامل پیچیده ژنتیکی و محیطی در افرادبروز می کند نه پدیده های نجومی آمیخته با خرافات!


«اگر سر دلت می سوزد بچه ات پر مو می شود.»
تعداد فولیکول های نوزاد شما به ویژگی های ژنتیکی اش بستگی دارد که از شما و همسرتان به ارث برده است. سوزش سر دل در دوران بارداری، ناشی از عواملی چون حساسیت بیشتر بافت های دستگاه گوارش به هورمون های دوران بارداری و فشار رحم به معده است.


«اگر زیاد میوه نخوری، بچه ات موقع به دنیا آمدن کثیف می شود.»
خوردن میوه از عادت های تغذیه ای بسیار خوب و سالم است به خصوص در دوران بارداری، زیرا این گروه خوراکی ها مقدار زیادی ویتامین، موادمعدنی و فیبر را به بدنتان می رساند اما هیچ ربطی به وجود داشتن یا نداشتن چربی روی بدن نوزاد ندارد.


متأسفانه همه انتظار دارند وقتی فرزندشان متولد می شود، مثل آن بچه های سفید و تپل تبلیغات تلویزیون باشد اما همه نوزادان در بدو تولد با لایه ای از چربی محافظ به نام ورنیکس پوشیده شده اند.


صورتت پف کرده است پس حتما «دختر داری» یا «پهلوهایت بزرگ شده! پس پسر داری».
اضافه وزن خانم باردار به دلیل وزن جنین، مایع آمنیوتیک و چربی هایی است که در بدنش ذخیره می شود. اگر چربی های خانمی در این دوران به صورت موضعی انباشته شده، حتی اگر باردار نبود و چاق می شد، باز هم اضافه وزنش در آن ناحیه بیشتر بود و این قضیه ربطی به جنس بچه ندارد.


«اگر به فرد زشتی نگاه کنی، بچه ات شبیه او می شود!»
اول این که داشتن صورت زیبا همه چیز نیست! دوم، زشتی یا زیبایی، نسبی و سلیقه ای است و سوم این که ویژگی های وراثتی هر فردی به ژن هایی که مادر و پدرش به او بخشیده اند، بستگی دارد و بنا به قوانین علم پیچیده ژنتیک، هر بچه ای مخلوطی از ژن های خانواده مادر و پدرش را بروز می دهد.


«مبادا در دوران بارداری وارد وان حمام شوی! آب وان جنین را مریض می کند.»
آب ولرم با دمای ملایم برای مادر باردار بسیار آرامش بخش است به خصوص در ماه های پایانی بارداری. بابت مضر بودن آب وان و رسیدن آن به جنین هم نگران نباشید زیرا جنین در پوششی مخاطی در کیسه آمنیوتیکی قرار گرفته است و آب وان به او نمی رسد.


«اگر زیاد شیر و پنیر بخوری سر بچه ات جوش سفید می زند.»
جوش های سفیدی که روی سر بسیاری از نوزادان وجود دارد، ناشی از مقدار زیاد چربی در جمجمه نوزاد است، این جوش ها معمول و بی خطر است و ایجاد آن ها ربطی به میزان لبنیاتی که مادر در طول دوران بارداری مصرف کرده، ندارد. یادتان باشد لبنیات از مهم ترین و ضروری ترین مواد غذایی برای بدن به ویژه در دوران بارداری است و کلسیم این گروه برای رشد جنین حیاتی و استفاده آن با دستور پزشک مفید است.


[ یکشنبه 92/4/16 ] [ 6:35 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

زمانی که صحبت از خواستگاری به میان می آید شکی وجود ندارد که اولین حرکت دشوار است. خواستگاری در طول تاریخ همیشه جزء وظایف مردها بوده و به همین دلیل، مردان باید نکات مهمی را در رابطه با چگونگی این کار بیاموزند. نکاتی که می تواند شانس موفقیت آنها را بیشتر کند.
 
چطور به نظر می رسید؟
نحوه ابراز تمایل شما برای ازدواج با یک خانم، خیلی چیزها را روشن می کند. این که چطور درخواستتان را مطرح می کنید، به او نزدیک می شوید یا در چه موقعیتی از او خواستگاری خواهید کرد. خانم ها با بررسی این وضعیت می توانند متوجه شوند که آیا اعتماد به نفس دارید یا دارای شخصیت متزلزلی هستید؟ دست و دلبازید یا خسیس؟ می شود به شما تکیه کرد یا باید پا به پای شما جنگید و زندگی پرتنشی داشت؟

 
خانم ها دوست دارند مردها را در یک چالش قرار دهند و ببینند طرف مقابل برای رسیدن به آنها چگونه تلاش می کند، . پرحرف هستید یا کم حرف؟ حرف حرف خودتان است یا به نظر او هم توجه می کنید؟ چشم پاک هستید یا در مکان های عمومی مرتب نگاه تان دنبال دیگران است؟

مردهای قابل تحسین
کمی احساساتی تر باشید! لازم نیست عصا قورت داده باشید. درست است که دلتان نمی خواهد طرف مقابل فکر کند خیلی ذوق زده هستید اما باید بدانید که وقتی از کسی تقاضای ازدواج می کنید باید تمایل خود را به این ازدواج نشان دهید و احساسات خود، دلایل این انتخاب و تلاش برای سر گرفتن این ازدواج را برای طرف مقابل خود بازگو کنید. البته زنان به خوبی می دانند که اگر کسی از همان ابتدای کار احساسات خود را بیش از اندازه بروز دهد و علاقه افراطی به نمایش گذارد فرد آسیب پذیری است و شریک خوبی برای زندگی نخواهد بود.

خانواده دوست باشید
زن ها به مردی که به خانواده آنها بی تفاوت باشد، علاقه ای ندارند.در برخورد با همسر آینده تان به او نشان دهید که جلب رضایت خانواده اش برای شما اهمیت دارد. به او نشان دهید که نمی خواهید این خواستگاری باعث شود خانم در مقابل خانواده اش قرار گیرد، چیزی را به آنها تحمیل یا از آنها پنهان کند و در مقابل او مجبور نخواهد بود برای ازدواج با شما قید خانواده اش را بزند. به همین نسبت، خانم ها دقت می کنند که شما تا چه حد برای خانواده خود ارزش و احترام قائلید و این را نشانه ای از میزان احترامی که بعدها به آنها خواهید گذاشت می دانند. حق هم دارند. رفتار شما با
خانواده تان نشان دهنده رفتار آینده تان با خانواده جدید دو نفره تان خواهد بود.

دست و دلبازی را نشان دهید

شاید شما مجبور باشید 20 بار به خواستگاری 20 آدم متفاوت بروید. با یک حساب سرانگشتی می بینید که 20 بار گل و شیرینی خریدن، کار پرهزینه ای است. حق دارید اما شتر سواری دولا دولا نمی شود! گل و شیرینی خریدن در خواستگاری نشانه توجهی است که شما برای طرف مقابل صرف کرده اید و احترامی که به او می گذارید. بنابراین خساست را کنار بگذارید و با رعایت احترام و سنت ها پیش بروید. قرار نیست در جلسه خواستگاری شما خودتان باشید و لباس هایتان. گل و شیرینی ای که می برید نمایانگر میزان دست و دلبازی شما هم هست. البته لازم نیست اسراف کنید و گران ترین های بازار را بخرید. از این طرف بام افتادن هم قضاوت های نامناسبی را به همراه خواهد داشت. متناسب باشید و در حد شان خود و عروس خانم خرج کنید.

مراقب باشید
در جلسات خواستگاری اگر احیانا برای صحبت های بیشتر بیرون رفتید، رفتار حمایتگرانه تان را به خانم نشان دهید. خیلی ساده است. نشان دهید که برایتان مهم است در رستوران غذای کافی بخورد و سیر از پای میز بلند شود. نشان دهید که هنگام رد شدن از خیابان مراقبش هستید. برایتان مهم است که به موقع و راحت به خانه برسد و حتی اگر لازم باشد برای این کار، یک آژانس می گیرید و او را به خانه می فرستید. این حس حمایت و مراقبت می تواند نشان دهنده توجه شما به خانم باشد و این که آدم قابل اعتمادی هستید. البته باز هم باید بگوییم از آن طرف بام نیفتید که آن وقت به کنترل گری و سختگیری متهم خواهید شد.


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 11:12 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، محسن کرمی در نشست خبری همایش ملی فرهنگ مهندسی نام و نام‌گزینی در این رابطه افزود: 1500 درخواستی که تایید نشده، نام‌هایی بوده است که معنی خوبی داشته و به عنوان نام‌های قدسی فراوانی زیادی در سطح جامعه داشته است.
 
وی در خصوص بیشترین فراوانی نام دختر از اول سال 91 تاکنون، گفت: «فاطمه»، «زهرا»، «نازنین زهرا»، «زینب»، «ریحانه»، «یسنا»، «هستی»، «مریم»، «ستایش» و «رقیه» 10 نامی هستند که بیشترین فراوانی را در نامگذاری دختران داشته‌اند.
 
به گفته معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، «امیرعلی»، «امیرحسین»، «ابوالفضل»، «علی»، «محمد طاها»، «حسین»، «امیر محمد»، «مهدی» و «محمد مهدی» نیز بیشترین فراوانی را در میان نامگذاری پسران طی 10 ماه اول سال 91 داشته‌اند.
 
کرمی در خصوص بیشترین فراوانی نام از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون، اظهار کرد: «فاطمه»، «زهرا»، «مریم»، «معصومه»، «زینب»، «سکینه»، «رقیه»، «خدیجه»، «لیلا» و «مرضیه» بیشترین فراوانی را در میان دختران و «محمد»، «علی»، «حسین» «مهدی»، «رضا»، «حسن»، «محمدرضا»، «علیرضا»،‌ »احمد» و «عباس» بیشترین فراوانی را در میان پسران داشته است.
 
وی ادامه داد: با مقایسه همین نام‌ها می‌توان به نقش صدا و سیما در تغییر نوع نامگذاری پی برد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در خصوص تنوع نامگذاری در میان دختران و پسران، گفت: 200 هزار و 816 نام برای پسران و 219 هزار و 704 عنوان نام برای پسران وجود دارد که نشان‌دهنده تنوع بیشتر نامگذاری در میان دختران است.
 
کرمی همچنین در خصوص فراوانی نام خانوادگی، اظهار کرد: «محمدی» و «احمدی» بیشترین فراوانی را در میان خانواده‌های ایرانی دارد.
 
وی ادامه داد: نام‌های خانوادگی که نامناسب بودند توسط سازمان ثبت‌ احوال تغییر پیدا می‌کنند. مثلا از نام‌های خانوادگی که معنی خوبی نداشته و با تغییر آنها موافقت شده است، می‌توان به «صبح به خیر لیف شاگرد»، «گرگی»، «دل کبابی»، «پیش‌دستی»، «گوش‌بر» و «تیغ‌زن» اشاره کرد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه نام تاثیر بسزایی در افراد و جامعه دارد، افزود: شخصیت کودک با نامی که برای او انتخاب می‌کنند، شکل گرفته و تکوین پیدا می‌کند؛ علاوه بر آن بر همه ما روشن و نمایان است که در مدارس و سطح اجتماع، دانش‌آموزانی که نام‌های نامناسب دارند، مورد اذیت و آزار قرار گرفته و از این موضوع تاثیر بسیاری می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌پذیری افراد در سطح جامعه است و از آنجا که ما به تعامل با جامعه نیاز داریم، نام مناسب می‌تواند در برقراری ارتباط بهتر در سطوح جامعه و ایجاد زمینه برای حضور افراد در صحنه‌های مختلف بسیار موثر باشد.

کرمی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از والدین به نامگذاری فرزندان خود توجه نداشتند، افزود: نام‌های «آفت» و «کوچک» برای دختران و نام‌هایی مانند «چاکر»، «نوکر» و «غلام» برای پسران انتخاب می‌شد که بسیار نامناسب بوده و جنبه تحقیرکننده داشت.

 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال یکی از رسالت‌های سازمان ثبت‌احوال را "پاسداشت هویت اجتماعی" و "فرهنگی جامعه" دانست و افزود: باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. بنابراین باید با مهندسی نام‌هایی که شان و منزلت افراد را ارتقا داده، با نام‌هایی که از حیث معنی و جنسیت یا ریشه‌شناسی مناسب نیست یا به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما تعلق ندارد، جایگزین کنیم.
 
وی با بیان اینکه نام‌های مذهبی کهنه‌شدنی نیستند، افزود: از سال 1297 تاکنون می‌بینیم که فراوانی نام‌های مذهبی در بین مردم زیاد است که نشان از پایبندی ملت ما به ارزش‌های دینی و اسلامی دارد. همچنین نام‌های "قدسی" و "ایرانی" نیز در نامگذاری افراد بسیار استفاده شده است.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در خصوص دستورالعمل تغییر نام به «محمد»، اظهار کرد: در چند ماه گذشته که هجمه‌ای به ساحت قدسی پیامبر در سطح رسانه‌ها و سایت‌ها صورت گرفت، برای مقابله با این موضوع تصمیم گرفتیم کسانی که تمایل دارند نام خود را به «محمد» تغییر دهند، بدون تشریفات اداری این کار را انجام بدهند.
 
کرمی ادامه داد: از اول آذرماه امسال که این دستورالعمل ابلاغ شده تا پایان دی ماه، استان تهران با 4227 مورد و استان خراسان‌رضوی 3720 و خوزستان با 2488 مورد بیشترین فراوانی را در انتخاب نام «محمد» داشته‌اند، اما استان فارس با 131 مورد، اصفهان با 122 و استان گلستان با 117 مورد بیشترین تغییر نام به «محمد» را طی این دو ماه داشته‌اند.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در خصوص تسهیل تغییر نام، اظهار کرد: پیش از اینکه دستورالعمل تغییر نام را به استان‌ها ابلاغ کنیم، هر کس که می‌خواست نام خود را عوض کند، باید به محاکم مراجعه کرده و هزینه‌های میلیونی را متحمل می‌شد که این مسئله مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد، اما در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های قانونی ثبت احوال و مشاوره‌ای که توسط اساتید و حقوقدانان انجام شد، دستورالعملی تهیه شد که مردم به راحتی بتوانند نام نامناسب خود را تغییر دهند.

کرمی با بیان اینکه اکنون معمولا بیش از 15 روز برای تغییر نام زمان نمی‌برد، افزود: تغییر نام در چارچوب معیارهای ثبت‌ احوال و در صورتی که مستهجن، تحقیر‌کننده یا خارجی نباشد، صورت می‌گیرد و هزینه برای انجام آن فقط 5000 تومان است.

وی همچنین در خصوص تغییر نام خانوادگی، اظهار کرد: طبق قانون صراحتا اعلام شده که تغییر نام خانوادگی در اختیار سازمان ثبت احوال بوده و به راحتی می‌توانیم با رعایت حق تقدم، نام فرد را تغییر دهیم.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: خانواده‌ها می‌توانند برای انتخاب نام یا تغییر آن، بدون مراجعه به سازمان ثبت احوال وارد پورتال آن شده و خدمات مشاوره نام بهره‌مند شوند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر آن می‌توانند از طریق ایمیل، تلفن و فکس نیز ارتباط برقرار کرده و سوال خود را از جهت ریشه، فراوانی، تعلق به قومیت، ایرانی یا خارجی بودن بپرسند و پاسخ مناسب خود را دریافت کنند.
 
کرمی با بیان اینکه ضرورتی برای تغییر نام مناسب وجود نخواهد داشت، افزود: معمولا رسانه‌ها تاثیرات خود را بر مقوله‌های فرهنگی در سطح جامعه می‌گذارند و آمارهایی که از پایگاه اطلاعات جمعیت گرفته‌ایم، نشان می‌دهد در مواقعی که صدا و سیما سریال‌هایی را به معرض نمایش گذاشته و هنرپیشه نقش اول آن نام خاصی دارد، این نام در تمایلات و سلایق مردم تاثیر می‌گذارد.
 
به گفته وی، نام «ستایش» و «هستی» از نام‌هایی است که با پخش سریال‌های صدا و سیما در بین مردم بیشتر شده‌ است.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه از روی نام می‌توان فهمید که شخص به کدام قومیت، ملیت، دین یا مذهب تعلق دارد، افزود: خانواده‌ها برای نامگذاری از منابع و روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و بعضا از نام‌های قرآنی، گل‌ها، نام‌های اسطوره‌ها، مفاخر و کرات مانند ناهید، خورشید، ماه یا موجودات زنده مثل «آهو» و «غزال» استفاده می‌کنند.
 
کرمی تاکید کرد: چنانچه تمامی نام‌هایی که مربوط به قومیت‌های ایرانی است، معنی مناسبی داشته باشند، هیچ ممنوعیتی برای نامگذاری ندارند.

وی در خصوص محل مراجعه برای تغییر نام، اظهار کرد: علاوه بر ادارات ثبت احوال در سطح کشور، دفاتر پیشخوان دولت نیز 17 خدمت را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کنند. همچنین آنها می‌توانند از طریق پورتال سازمان ثبت احوال درخواست خود را ارائه کرده و تنها یک بار برای انجام کارهای حقوقی به دفاتر ثبت احوال مراجعه کنند.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از برگزاری سومین همایش مهندسی نام و نامگذاری در هفتم بهمن ماه خبر داد.


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 10:58 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

نحوه ای که روزتان را آغاز می کنید می تواند روی کل آن روز تاثیر بگذارد... هر روز را با یک لبخند، آرامش خیال، خونسردی و قلبی سرشار از قدردانی از خدا آغاز کنید. زندگی یعنی اعتماد کردن به احساسات، استفاده از فرصت ها، درس گرفتن از گذشته و درک اینکه همه چیز تغییر خواهد کرد. بیاموزید به همگان احترام بگذارید چون هر کسی درحال مبارزه با کارزار زندگیش است. همه ما مشکلات، گرفتاریها و دغدغه های خود را داریم. اما در ورای آن کشمکشها، ناگفته های بسیاری پنهان است، هم برای من، هم برای شما، هم دیگران.

 


 

 


 

 

 
ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 91/10/28 ] [ 7:38 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

سید محمود دعایی در کتاب خاطرات خود به راه حل امام خمینی برای حل کردن وسواس دخترشان اشاره می‌کند.

به گزارش نامه، برخی از خانواده در طول زندگی خود با وسواس سروکار داشته‌اند که یکی از این خانواده‌ها و افراد دختر امام‌خمینی(ره) بوده است که حضرت امام این مشکل را حل کردند.

سید محمود دعایی در کتاب خاطرات خود به این نکته اشاره می‌کند و می‌گوید:

حاج احمدآقا هم از دوران کودکی خود نقل می‌کرد که همشیره ایشان یعنی همسر مرحوم آقای اشراقی تحت تاثیر خانواده آقای اشراقی«خانواده همسرشان» وسواسی شده بود و وقتی داخل خانه می‌آمد چادرش را آب می‌کشید و روی بند می‌انداخت. البته روی بند خاصی که از قبل آب کشیده بود. بعد هم مراقب می‌شد که کسی نزدیک این چادر نرود تا خشک شود.

امام به حاج احمدآقا می‌گفت: برو دست بزن به چادر. احمد آقا هم کنار چادر می‌رفت و دست می‌زد. ایشان هم ناراحت می‌شد که ای وای چادرم دوباره احتیاط پیدا کرد و دوباره آب می‌کشید و آویزان می‌کرد. امام باز به حاج احمدآقا می‌گفت: احمد برو دست بزن. خلاصه این قدر این کار را تکرار می‌کرد که خانم ناتوان شود و بپذیرد که دیگر نباید این کار را بکند.

  نامه نیوز


[ سه شنبه 91/10/26 ] [ 8:3 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

واحد مرکزی خبر: بانوی محجبه ایرانی از مقامات هندی لوح و تندیس دریافت کرد.

در مراسمی که در سالن همایش های پارلمان هند در دهلی نو برگزار شد خانم دکتر سماواتی که با حجاب برتر حاضر شده بود به عنوان یکی از زنان فعال در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معرفی شد.

انتخاب بانوی ایرانی به عنوان زن نمونه در هند

در این مراسم جمع زیادی از مقامات محلی و نمایندگان پارلمان و شوراهای هند نیز حضور داشتند.


[ چهارشنبه 91/10/20 ] [ 8:28 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عشق زیباترین حادثه ای است که در زندگی رخ می دهد. عشق لذتی اغلب مثبت است که موضوع آن زیبایی است، همچنین احساسی عمیق، علاقه ای لطیف و یا جاذبه ای شدید است که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد و می تواند در حوزه هایی غیرقابل تصور ظهور کند. وقتی کسی را دوست دارید علائمی در شما ظاهر می شود که وجود این عشق را تایید میکند. در این مقاله با 12 نشانه اصلی که ثابت می کند عشق در قلب شما جوانه زده است و همچنین انواع عشق و تقسیم بندی آنها آشنا خواهید شد. اگر این علائم را در خود دیدید دیگر به عشق خود نسبت به طرف مقابل شک نکنید و قدم های خود را استوارتر بردارید.

1. متن ها و اس ام اس های او را دوباره و دوباره می خوانید.
2. وقتی با او هستید بسیار آهسته قدم می زنید.
3. هر زمان که پیش او هستید، تظاهر به خجالتی بودن می کنید.
4. وقتی به او فکر کنید، قلباتان تندتر و تندتر می تپد.
5. زمانی که به صدایش گوش می دهید، بدون دلیل لبخند می زنید.
6. وقتی او را تماشا می کنید، دیگر قادر به دیدن اطرافیانتان نیستید و فقط او را می بینید.
7. شروع به گوش دادن به آهنگهای آرام می کنید.
8. او همه فکر شما می شود.
9. بوی او شما را به وجد می آورد.
10. متوجه می شوید که زمان فکر کردن به او، همیشه به خود لبخند می زنید.
11. حاضرید هر کاری برایش انجام دهید.
12. هنگام خواندن این متن همواره فقط یک نفر ذهن شما را بخود مشغول کرده بود.


نشانه های عاشق شدن‎ !  www.taknaz.ir  انواع عشق:

- عشق حیرانی: اصطلاح حیرانی (Agape) توسط مسیحیان اولیه (و به خصوص یونانیان، ریشه این کلمه یونانی است) برای اشاره به پذیرش بی قید و شرط و دوست داشتن یک فرد اطلاق شده است. این نوع از عشق بر اساس تصمیم و نه احساسات شکل می گیرد.

- عشق با وقار: نوعی رفتار مودبانه وموقرانه که در اواخر قرون وسطی در مورد خانم ها و عاشقان آنها به کار می رفت.

- عشق دروغین: نوعی عشق نادرست با هدف کسب مادیات (می توان مفهوم عشق را اصلا برای این نوع، قائل نشد.)

- عشق جنسی (eros): میل جنسی نسبت به یک فرد خاص

- عشق به خانواده: عشق به افراد خانواده و مهربانی به آنها

- عشق آزاد: رابطه جنسی بر اساس انتخاب فرد که محدود به ازدواج نمی شود

- شیفتگی: در عهد جدید به معنای عشق احساسی مشروط به کار می رود یعنی "دوستت دارم چون…"

- عشق افلاطونی: یک رابطه نزدیک که در آن رابطه جنسی وجود ندارد یا سرکوب یا محدود شده است.

- عشق ظاهری: رابطه عاشقانه ای که در آن پختگی لازم وجود ندارد و "راستین" نیست. این کلمه دارای بار معنایی منفی است و تاکید دارد که عشق در دوران جوانی معمولاً کمتر راستین و واقعی است.

- عشق به مذهب: تعهد و دوست داشتن خدا یا مذهب

- عشق رومانتیک: علاقه ای که ترکیبی از صمیمیت و میل جنسی است

- عشق راستین: عشق بدون قید و شرط یا انگیزه خاص. دوست داشتن فرد فقط به خاطر خود و نه رفتارها یا عقایدش. همچنین به عشق بی قید و شرط اشاره دارد.

 
- عشق یک طرفه: مهر عاطفه ای که یک طرفه است

 
- شهوت: عاطفه بر اساس شهوت و تمایل به ارضای نفس

 
- عشق لحظه ای: عشقی که در لحظه ای که فرد برای اولین بار با فردی تماس می گیرد به وجود می آید. از این عشق به مراتب در داستان ها و ادبیات یاد شده است و به "love at first sight" معروف است.

 
- عشق مستلزم فداکاری: فداکاری و گذشتن از جان یا چیز با ارزش دیگری بر مبنای عشق

 

نشانه های عاشق شدن‎ !  www.taknaz.ir  تقسیم بندی انواع عشق:

1. اروس (eros): عشق شهوانی، عشق به زیبایی، فاقد منطق، عشق فیزیکی که بواسطه جذابیت و کشش های جسمانی و یا ابراز آن بطور فیزیکی نمایان می گردد. همان عشق در نگاه اول، با شدت آغاز شده و به سرعت فروکش می کند.

2. لودوس (ludus): عشق تفننی، این عشق بیشتر متعلق به دوران نوجوانی می باشد (عشق های رمانتیک زودگذر) لودوس ابراز ظاهری عشق می باشد (کثرت گرا نسبت به شریک عشقی) به اصطلاح فرد را تا لب چشمه برده و تشنه بازمی گرداند و رابطه دراز مدت بعید بنظر می رسد.

3. فیلو (philo): عشق برادرانه، عشقی که مبتنی بر پیوند مشترک می باشد. عشقی که بر پایه وحدت و همکاری بوده و هدف آن دست یابی به منافع مشترک می باشد.

4. استورگ (storge): عشق دوستانه، وابسته به احترام و نگرانی نسبت به منافع متقابل. در این عشق همنشینی و همدمی بیشتر نمایان می باشد. صمیمانه و متعهد، رابطه دراز مدت است، پایدار و بادوام، فقدان شهوت.

5. پراگما (pragma): عشق منطقی، این مختص افرادی است که نگران این موضوع می باشند که آیا فرد مقابلشان در آینده پدر یا مادر خوبی برای فرزندانشان خواهند شد؟ عشقی که مبتنی بر منافع و دورنمای مشترک می باشد. پایبند به اصول منطق و خردگرا می باشد. همبستگی برای اهداف و منافع مشترک.

6. مانیا (mania): عشق افراطی، انحصارطلب، وابسته و حسادت برانگیز (شیفتگی شدید به معشوق) اغلب فاقد عزت نفس، عدم رضایت از رابطه، مانند وسوسه می ماند و میتواند به احساسات مبالغه آمیز و افراطی منجر گردد. عشق دردسر ساز. عشق وسواس گونه.

7. اگیپ (agape): عشق الهی. عشق فداکارانه و از خودگذشته. عشق نوعدوستانه (تمایل انجام دادن کاری برای دیگران بدون چشمداشت). عشق گرانقدر


نشانه های عاشق شدن‎ !  www.taknaz.ir  عشق از دیدگاه قرآن:

قرآن در سوره روم آیه 21 چنین آورده است: و از نشانه‏ های خداوند اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید، تا در کنار آنها آرامش یابید، و در میانتان دوستی و رحمت قرار داد، آری در این [نعمت] برای مردمی که می ‏اندیشند قطعا نشانه‏ هایی است.
بر اساس دیدگاه مراجع شیعه، بیان عشق میان دختر و پسر (بدون منظور ازدواج) گناه است، چرا که ترس افتادن به گناه در میان است، اگرچه خواستگاری، بدون بیان عشق، برای ازدواج مانعی ندارد. تا وقتی که نگرانی از بروز گناه و فساد جنسی، در میان نباشد، داشتنِ صرفِ محبت و عشقِ قلبی (بدون اظهار آن) اشکالی ندارد.

[ شنبه 91/10/9 ] [ 10:44 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

  شبـاهت ازدواج کـردن و سربـازی رفتـن (طنز)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

آقایان، آقا پسرها، مردان مجرد و متاهل، افراد ذکور جامعه ...

آیا تاکنون با خود اندیشیده اید که به چه دلیل خدمت مقدس سربازی اجباریست ؟

چرا از قدیم و ندیم گفته اند که تا خدمت نروی مرد نمی شوی ؟!

چرا اکثر مردان موفق، عامل اصلی این موفقیتشان را از سالهای خدمت سربازی می دانند ؟!

چرا درصدی از خانواده های دختردار حاضر نیستند به پسری که هنوز خدمت نرفته دختر بدهند ؟!

و چرا اکثر پسرهایی که قبل از سربازی رفتن زن می گیرند در آینده با مشکلاتی مواجه می شوند؟!

هدف از طرح این سوالات، آماده کردن ذهن شما خوانندگان محترم جهت پی بردن به عمق فاجعه میباشد !

پاسخ تمام سوالات فوق در یک جمله خلاصه می شود و آن این است که (خدمت سربازی یک دوران آموزشی و تمرینی است جهت آشنایی هر چه بیشتر و بهتر آقایان مجرد با زندگی زناشویی !) بله، درست شنیدید. شباهت های انکار ناپذیر میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی آنقدر زیاد است که از دیرباز، در اکثر کشور های دنیا خدمت سربازی اجباری را قرار دادند تا تمام افراد ذکور جامعه، قبل از افتادن به دام ازدواج (ببخشید ! منظورم قبل از متاهل شدن بود) برای فرضا 2 سال طعم زندگی مشترک را بچشند تا در سالهای آینده، زیاد احساس رنج و عذاب نکنند !

و اما شباهتهای میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی برای آقایان :

چه در خدمت سربازی و چه در زندگی زناشویی، چه بخواهی و چه نخواهی کچل خواهی شد و یا بعبارت بهتر، کچلت خواهند کرد ! البته این کچلی در خدمت سربازی توسط ماشین اصلاح و در زندگی مشترک توسط عواملی چون : استرس شدید، سوء تغذیه، کندن بصورت لاخ لاخ توسط همسر، چپ شدن ماهیتابه روغن داغ روی سر و ... صورت می گیرد ! ناگفته نماند که این کچلی در آقایان به نسبت نوع مو، جنس ریشه مو، عوامل ارثی و ... متفاوت است ولی به هر حال به قول معروف : دیر و زود داره ولی بالاخره هممون کله پا می شیم !

شباهت بعدی در زمینه داشتن فرمانده و بعبارتی، فرمانبردار شدن است ! به محض ورود به پادگان

از دیگر شباهتها می توان به این نکته اشاره کرد که اکثر سربازی رفته ها و اکثر مردان متاهل متفق القول هستند که در این ایام، هر روز به اندازه یکسال برای آنها می گذرد و ثانیه ها حکم ساعت را پیدا می کنند که به احتمال زیاد دلیل آن، مواردی مشابه موارد فوق می باشد !

و در نهایت اینکه چند ماه پس از آنکه کارت پایان خدمت یا قباله ازدواج را دریافت کردید، صدای خواندن این شعر معروف در گوشتان خواهد پیچید که : (گول خوردی آی گول خوردی !)زیرا آن موقع است که تازه دوزاریتان جا می افتد که با این کارت و قباله نه کاری به آدم می دهند و نه وام ازدواج و نه خیلی از چیزهای دیگر که شما را به بهانه آنها در این راه وارد کرده بودند، پس متوجه خواهید شد که تنها مورد استفاده ای که برای شما خواهند داشت این است که می توانید از آنها برای امانت دادن به کلوپ جهت کرایه فیلم استفاده نمایید !

و یا منزل مسکونی مشترک (خانه بخت)، هر مردی یک فرمانبردار بی چون و چرا محسوب می شود که اگر طالب جان و سلامتی جسمی و روحیش می باشد، باید تمام فرامین فرمانده و یا همسر خود را بر روی تخم چشمانش بگذارد و هر گونه تخطی از دستورات فرمانده و همسر، پاسخی جز گلوله، حبس، اضافه خدمت (در خدمت سربازی) و افتادن توی سماور پر از آب جوش، هدف قرار گرفتن با ساتور، رفتن دست توی چرخ گوشت، پرت شدن از پنجره طبقه هفتم به بیرون، گشنگی و تشنگی کشیدن و ... (در زندگی زناشویی) نخواهد داشت !

شباهت سوم در این نکته اقتصادی خلاصه می شود که چه سرباز و چه مرد متاهل، میزان پولی که در آخر برج به دست او خواهد رسید، فقط به میزانیست که کفاف بر طرف کردن نیازهای اساسی او را بدهد و چیزی جهت پس انداز کردن و یا خرج کردن در زمینه هایی غیر از نیازهای اساسی نخواهد ماند و در این میان، سرباز و مرد متاهل، هر چقدر هم که جان بکنند و عرق بریزند، فرقی به حال فرمانده یا همسرش نخواهد کرد و باطبع تاثیری در جهت افزایش مستمری آنان نخواهد داشت، بعبارت بهتر، در هر دو جا یکی باید کار کنه تا اون یکی راحت باشه !

از دیگر شباهتهای موجود میان این دو قشر آسیب پذیر جامعه، شباهت در آرزو کردن است ! بدین معنا که هر پسری پس از ورود به پادگان و خانه بخت است که قدر زندگی در خانه پدری را می فهمد از اعماق وجودش و با تمام اعضا و جوارحش آرزو می کند که ای کاش هنوز هم در کنار پدر و مادرش بسر می برد و ایضا خودش را نیز لعنت خواهد کرد که چرا قدر آن روزهای شیرین را ندانسته است ! چرا که در پادگان و خانه مشترک دیگر کسی غذای مفت به او نمی دهد، لباسهایش را نمی شوید و اتو نمی زند، کسی نازش را نمی کشد و ... و فقط خود اوست که مسئول انجام تمام کارهای شخصی اش و نیز کارهای چند نفر دیگر می باشد !

 


[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 1:14 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عکسهای یک عروس و داماد خوشبخت وهمچنین فامیل عروس

 
[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 1:11 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 


1– مرا تحسین کن.

2 – می دانم که همیشه با من موافق نیستی و برخی از تصمیم هایم را نمی پسندی، اما همیشه تاکید کن که عاشقم هستی.

3 – سعی کن نیازهای مهم مرا برطرف کنی، مثل نیاز جنسی و صداقت.

4 – مرا همین طور که هستم بپذیر و سعی نکن مرا تغییر دهی.


5 – طوری با من رفتار کن که احساس کنم بی همتا هستم. گاهی مردها مثل پسربچه ها می شوند.

6 – اگر می خواهی با من حرف بزنی، اول از من بپرس که در حال و هوای گفت و گو هستم یا نه. اگر نیستم، اصرار نکن.

7 – ما مردها گاهی به غار خودمان پناه می بریم. کمی به من زمان بده تا از غارم بیرون بیایم؛ آن گاه خودم به سوی تو خواهم آمد.

8 – وقتی گیج و سردرگم هستم به من نگو چه کار باید بکنم. وقتی در این حالت هستم سعی کن به نحوی مرا به مسیر مناسب برگردانی.

9 – هرگز مرا با شوهر دیگران مقایسه نکن.

10 – کارم برایم مهم است و من به آن نیاز دارم. زمانی که از کارم رضایت دارم، درباره چیزهای دیگر نیز احساس خوبی دارم.

11 – درک کن که برای کسب آرامش نیاز دارم تلویزیون تماشا کنم، به خصوص مسابقه فوتبال.

12 – درک کن که خیلی دوست دارم گاهی برای رابطه جنسی پیشقدم شوی.

13 – سعی نکن برای هر کاری که می کنم مرا سوال پیچ کنی و از من توضیح بخواهی. به قضاوتم احترام بگذار.

14 – به پدر و مادرم و خانواده ام احترام بگذار.

15 – زمانی که عصبانی می شوم، سعی کن صبور باشی.

16 – هرگز تصور نکن از قبل درباره هر حرفی که به تو می زنم فکر کرده ام. از این رو، مرا سرزنش نکن چرا حرفی زده ام که تو را عصبانی کرده است.

17 – نزد خانواده خودم و خانواده خودت و دوستانم از من بد گویی نکن.

18 – بیشتر مسایلی که بین من و تو می گذرد، محرمانه است؛ قرار نیست دیگران از آن مطلع باشند.

19 – وقتی با لحن پرتوقع حرف می زنی، چیزی جز این نمی شنوم که به اندازه کافی مفید نبوده ام و در را ضی کردن تو ناکام شده ام.

20 – تا زمانی که به طور مستقیم از تو درخواست توصیه نکرده ام، یعنی خواهان هیچ توصیه ای نیستم. توصیه هایی که در این جور مواقع می کنی باعث می شود احساس کنم می خواهی برای من تعیین تکلیف کنی.

21 – خواهشم از تو این است که هرچه را می خواهی، از من درخواست کن؛ چون به طور غریزی نیازهای تو را به یاد نمی آورم.

22 – به یاد داشته باش که من دوست دارم کارهایی شخصی مختص خودم داشته باشم که تحت اختیار خودم باشد.

23 – من بیشتر دوست دارم کارهایی را برایت انجام دهم که خودم آنها را انتخاب کرده باشم، نه این که مجبور باشم انجامش دهم.

24 – اگر گاهی پیش می آید که از تو فاصله می گیرم و بی توجهم، خیال نکن تو را دوست ندارم بلکه بی توجهی ام شاید نشانه این باشد که تحت فشار و تنش هستم.

25 – اگر در رابطه جنسی رضایتم تأمین شود، هر نوع دلخوری و فشار عصبی و تنش که در من وجود دارد، ناپدید خواهد شد.

26 – ما مردها فقط خواهان رابطه جنسی نیستیم بلکه خواهان عشق هستیم و تنها راهی که می توانیم عشقمان را ابراز کنیم، رابطه جنسی است.

27 – وقتی به داشتن رابطه جنسی با من اشتیاق نشان می دهی، این پیام را به من می رسانی که پذیرای من هستی و به من اعتماد داری. بدین طریق می توانم احساس قدرت کنم.

28 – اگر نتوانم «نه» بگویم احساس می کنم تحت سلطه هستم. وقتی آزادی «نه» گفتن را داشته باشم، احتمال «بله» گفتنم بیشتر می شود.

29 – گاهی با هم جر و بحث و دعوا می کنیم؛ چنین چیزی طبیعی است. اما مراقب حرف هایی که به من می زنی باش و هرگز خیال نکن دیگر دوستت ندارم.

30 – همان طور که تو عاشق گل گرفتن هستی، من هم دوست دارم چند ساعتی با دوستانم خوش باشم؛ اما مطمئن باش با شوق و ذوق و انرژی بیشتری نزد تو برخواهم گشت.

31 – قرار نیست همه کارها را با هم انجام بدهیم. اگر من می خواهم تلویزیون تماشا کنم و تو دوست داری به سینما یا خرید بروی، بهتر است هرکدام به فعالیت مورد علاقه خودمان بپردازیم.

32 – این حقیقت را بدان که من ذهن خوان نیستم. پس اگر خواسته و نیازی داری، به من بگو.


33 – گاهی به طور غیرمنتظره بغلم کن و به من ابراز عشق و علاقه کن.

34 – هرگز در حین ارتباط جنسی تحقیرم نکن، سرزنشم نکن، مرا ناتوان نخوان و نگو که مرد نیستم.

35 – می دانم تو مادرم نیستی، اما گاهی دوست دارم بچه شوم و تو خواسته های مرا برآورده کنی.

36 – هرگز خیال نکن من آدم کامل و بی نقصی هستم. اما بدان که تمام سعی ام را می کنم تا قهرمان زندگی ات باشم.

37 – همیشه مرا منبع آرامش، شادی و سرگرمی ات ندان. گاهی هم باید بتوانی برای خودت شوهری کنی.

38 – به یاد داشته باشد که من عاشق زنی قوی و توانمند و مستقل هستم، نه زنی نیازمند و وابسته.

39 – هرگز سکوت مرا به اشتباه تفسیر نکن. سکوتم به معنای بی توجهی به تو نیست بلکه درواقع می خواهم بگویم: «هنوز نمی دانم چه بگویم. اما دارم درباره اش فکر می کنم.»

40 – وقتی در حال فکر کردنم یا در غارم فرو رفته ام، سعی نکن از من انتقاد کنی، به من راه حل نده، از من نخواه احساساتم را بیان کنم، به حالم تاسف نخور. فقط به من زمان بده.

41 – گاهی احساس می کنی از تو فاصله گرفته ام. این امر طبیعی است چون من به استقلال نیاز دارم. اما پس از مدتی به سوی تو بازمی گردم چون به عشق و صمیمیت تو نیاز دارم.

42 – احساساتت را با من در میان بگذار و اجازه نده روی هم انباشته شوند، مبادا ناگهان منفجر شوند.

43 – برایم خیلی مهم است که به قدرت و توان مردانگی ام باور داشته باشی و بدانی که می توانم از پس مشکلات بربیایم.

44 – به من برای رشد و تغییر کمک کن. این بدان معنا نیست که مرا سرزنش و در موردم قضاوت کنی، من زن زندگی می خواهم نه زن ایرادگیر.

45 – برایم غذاهای خوشمزه درست کن، با این کار بیشتر احساس عشق می کنم.

46 – به من اجازه بده گاهی به تنهایی یا با دوستانم به مسافرت بروم، همان طور که من چنین فرصتی به تو می دهم.

47 – وقتی به بچه ها ویتامین می دهی، مرا هم فراموش نکن!

48 – به من فرصت بده عشق ورزیدن را بیاموزم و درمورد تو به کار ببرم.

49 – وقتی مشکلی داری به من بگو. درست نیست به من بگویی مشکلی ندارم و سپس از من توقع داشته باشی حدس بزنم مشکلت چیست.

50 – همیشه باورم کن.

 

 


[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 1:4 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 3107528
Flag Counter