ابزار وبلاگ

سفر مقام معظم رهبری به بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User
نامه رهبری
جام به نقل از ایرنا؛ استاندار خراسان شمالی گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان، 100 هزار نفر از طریق نامه با ایشان درد‌دل کردند.
 
"محمود احمدی‌بیغش" افزود: 100 نفر کار بررسی نامه‌های مردمی به رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی را بر عهده دارند که از آغاز سفر معظم‌له در 19 مهر فعالیت خود را شروع کرده‌اند.‌ بر اساس آخرین اطلاعات از ستاد بررسی نامه‌های سفر رهبری به این استان، تاکنون به 50 درصد از نامه‌های‌ مردمی به رهبر معظم انقلاب پاسخ داده شده و به نشانی مردم ارسال شده است.
 
استاندار خراسان شمالی وعده داد: حداکثر در مدت زمان 2 هفته پس از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، همه نامه‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی و خصوصی استانی پاسخ داده می‌شود.
 
احمدی‌بیغش افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی استان موظف شده‌اند ‌ به تمام نامه‌های مردمی به رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی با نگاه مثبت پاسخ دهند.

 

 


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 12:46 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

سفر هشت روزه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی و دیدار با قشرهای مختلف مردم مؤمن و خونگرم این استان، بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) با زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس، پایان یافت.

رهبری


[ شنبه 91/7/29 ] [ 8:57 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبری در بجنورد

 

اعضای هیأت وزیران پس از تشکیل جلسه ای ویژه در بجنورد، ظهر امروز (چهارشنبه) به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و گزارشی از مصوبات خود برای حل مشکلات مردم استان و شتاب بخشی به روند پیشرفت خراسان شمالی ارائه کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، خدمت به ملت قدرشناس ایران از جمله مردم مؤمن، خونگرم، انقلابی، باصفا و خوشفکر استان خراسان شمالی را توفیقی الهی دانستند و تأکید کردند: خدمتگزاری به این مردم شایسته و بزرگوار، باید تا سر حد امکان، با کیفیت تر و پرحجم تر شود.
ایشان مصوبات دولت را برای بهبود وضع خراسان شمالی، «خوب و جامع» دانستند و افزودند: همه این مصوبات باید با پیگیری مستمر و جدی استاندار و اهتمام ویژه مسئولان ملی تحقق یابد و مردم آثار آنها را در زندگی خود احساس کنند.
رهبر انقلاب، استمرار سیاستها و ثبات مدیریتهای استان را برای تحقق مصوبات هیأت دولت بمنظور بهبود اوضاع خراسان شمالی ضروری خواندند و افزودند: این مصوبات خوب را با توجه به عواملی نظیر امکانات، منابع، نیروی انسانی، زود بازده بودن و گستردگی تأثیر آنها بر زندگی مردم، اولویت بندی کنید.
ایشان به استناد گزارشهای مستند و کارشناسی شده سه سرفصل را در اولویت مسائل استان برشمردند: کشاورزی، گردشگری و رسیدگی به کارخانه ها و صنایع استان.
حضرت آیت الله خامنه ای سکونت نیمی از مردم خراسان شمالی در روستاها، زمین مستعد، محصولات متنوع و ممتاز و آب و هوای مساعد را از جمله دلایل اولویت کشاورزی در این استان دانستند و خاطرنشان کردند: رونق کشاورزی منطقه، اشتغال زایی گسترده، افزایش درآمد مردم و دستگاههای استان و حل مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری را به همراه خواهد آورد.
رهبر انقلاب در همین زمینه، صنعتی شدن و مدرن سازی، یکپارچگی زمینهای کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه را از جمله عوامل پر رونق شدن کشاورزی استان برشمردند.
ایشان همچنین با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی بطور طبیعی بر سر راه میلیونها زائر امام هشتم قرار دارد افزودند: با توجه به این مزیت و با تکیه بر جاذبه های گردشگری استان، گردشگری می تواند در اولویت بعدی مسائل استان قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای به مسئولان توصیه کردند: با اولویت دادن به گردشگری منطقه و برنامه ریزی برای بازدید حداقل بخشی از زوار امام هشتم از جاذبه های مهم گردشگری استان، به بهبود اوضاع عمومی خراسان شمالی همت گمارید.
رهبر انقلاب رسیدگی کامل به مسائل کارخانه های مهم استان از جمله کارخانه فولاد، لوله سازی و طرح نیمه تمام نیروگاه سیکلی ترکیبی را اولویت سوم مسائل خراسان شمالی دانستند.
ایشان در همین زمینه از تلاش دولت برای به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه تمام «موسوم به مهر ماندگار» قدردانی و خاطرنشان کردند در سال آخر خدمت دولت، امکانات و انرژی موجود، منطقاً باید صرف پروژه های نیمه تمام شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر مجدد از محبت عمیق و بی پایان مردم استان افزودند: ابراز مهر و محبت مردم، اساساً ناشی از دلدادگی قلبی آنان به اسلام و انقلاب است البته انتظارات معقولی نیز وجود دارد که باید با «برنامه ر یزی و همت و تلاش»، به آنها پاسخ شایسته داد.
در ابتدای این جلسه، آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور در گزارشی از وضع استان و مصوبات جلسه صبح امروز هیأت دولت گفت: در بخش های زیربنایی، فرهنگی و ورزشی، مناطق محروم و روستایی، تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و تسهیلات بانکی تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.
معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: جلسه هیأت دولت، مصوبات مختلفی برای رشد و شکوفایی و حل مشکلات استان خراسان شمالی دربر داشت و در مجموع 3800 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای تحقق این مصوبات تخصیص یافت.
به گفته آقای رحیمی هیأت دولت همچنین هزار میلیارد تومان برای اتمام طرحهای نیمه تمام استان اختصاص داده است.


[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 7:47 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (سه شنبه) در گلزار شهدای بجنورد حضور یافتند.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسئلت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای بر سر یادمان سردار شهید رجبعلی محمدزاده (از شهدای وحدت) نیز حضور یافتند و به قرائت فاتحه پرداختند.
ایشان همچنین مقبره امامزاده "سید عباس " بجنورد را زیارت کردند.

رهبری در بجنورد


[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 7:46 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان خراسان شمالی، عصر امروز (دوشنبه) در جمع هزاران نفر از بسیجیان استان، تأکید کردند: بسیج، کلیدی طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است و همچنانکه تاکنون گره های فراوانی را باز کرده، در آینده نیز پیش برنده مسائل مهم و مورد نیاز کشور و جامعه خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای، "بسیج" را از جمله تجربه های موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ویژگی های این تجربه ی درس آموز افزودند: بسیج، پدیده بی نظیری است که در یک معنا، قبل از پیروزی انقلاب، در حض ور ایثارگرانه مردم و "حرکت عظیم، انقلابی و بسیجی ملت" متجلی شد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند.
ایشان، بسیج را در معنای رایج آن، همزاد انقلاب خواندند و افزودند: البته در دو انقلاب بزرگ دیگرِ چند قرن اخیر، یعنی انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی سابق نیز مردم حضور انبوه داشتند اما بسیج ملت ایران دارای خصوصیات منحصر بفردی بوده است.
رهبر انقلاب حرکت سازمان یافته را از جمله این خصوصیات دانستند و خاطر نشان کردند: "سازماندهی" بسیج کمک کرد که این حرکت عظیم مردمی راه را گم نکند و از انحراف و کج روی مصون بماند.
ایشان "ایمان و عمل بر اساس تکلیف" را از دیگر خصوصیات مهم بسیج برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور مردم در انقلاب های دیگر، عمدتا متکی بر احساسات بود و به همین علت در بسیار از مسائل به خطا و تقابل کشیده شد اما ایمان عمیق بسیج، باعث شد این "حرکتِ توده ایِ سازمان یافته" ضمن برخورداری از احساسات بشری، در صراط مستقیم حق حرکت کند.
رهبر انقلاب حضور همه قشرهای مردم در بسیج را دیگر خصوصیت بارز و منحصر بفرد این حرکت خواندند.
ایشان خاطر نشان کردند: شهری و روستایی، نوجوان و پیرمرد، زن و مرد، تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده، استاد، دانشجو، نویسنده، شاعر، متخصص، کارگر، صنعتگر، پزشک، مخترع و همه و همه قشرهای مردم در این مجموعه عظیم، شگفت آور و پر رمز و راز حضوری موثر دارند.
"پا به رکاب بودن" ، سومین خصوصیتی بود که رهبر برای بسیج برشمردند.
ایشان به استناد حضور بسیج در همه صحنه های سی و سه سال افزودند: با گذشت زمان، بر چهره نسل اول بسیجیان، گَرد پیری نشسته است اما پدیده استثنایی بسیج به برکت حضور پی در پی نسل های نوظهور، همچنان جوان و پر نشاط و کارگشا به حیات طیبه خود ادامه میدهد.
حضرت آیت الله خامنه ای برای تبیین بهتر اهمیت بسیج در سرنوشت کشور و ملت، همه را به تأمل و تدبر در این واقعیت دعوت کردند که چرا کسانی که حرف و عملشان بر اساس رادیو رژیم صهیونیستی تن ظیم میشود در درجه اول علیه بسیج شعار میدهند؟
ایشان خاطر نشان کردند: کسانی که آینده موفق و سرافراز این ملت و جمهوری اسلامی را برنمی تابند تلاش میکنند کلید طلایی دستیابی به این آینده روشن یعنی "بسیج" ، را در چشم ملت کوچک کنند اما به برکت فهم و هوشیاری مردم، موفق نخواهند شد.
رهبر انقلاب مطالعه در خصوصیات بسیج و تلاش برای تبدیل این ویژگی ها به فکر و فرهنگ جامعه را ضروری دانستند و در عین حال خطاب به بسیجیان خاطر نشان کردند: حضور در بسیج افتخار است اما به شرط اینکه صلاحیتهای حضور در بسیج، حفظ و تقویت شود.
ایشان خودسازی مستمر را از جمله نیازهای یک بسیجی برشمردند و افزودند: تقوا، دوری از گناه و توجه و تضرع به درگاه احدیت، از جمله ویژگی های ضروری بسیجیان است که باعث ارتقاء تواناییهای روحی، "نورانیت درون و برون"، افزایش صبر و استقامت و شکوفایی "ابتکار و جوشش درونی" میشود.
حضرت آیت الله خامنه ای ایثار و از خود گذشتگی را ویژگی دیگری خواندند که بسیجیان باید آن را در خود تقویت کنند.
رهبر انقلاب همچنین بصیرت را خصوصیت بسیار مهم و ضروری برشمردند که بسیجیان و همه مردم به آن نیازمندند.
ایشان بصیرت را "تشخیص خط و نقطه درگیری با دشمن" دانستند و تأکید کردند: برخی، نقطه درگیری با دشمن را اشتباه میگیرند و توپخانه خود را به سمت آن نقطه بکار می اندازند در حالیکه دوست در آنجا قرار دارد نه دشمن.
رهبر انقلاب از همین زاویه وارد بحث انتخابات شدند و در انتقاد از برخی رفتارها و گفتارها افزودند: برخی رقیب انتخاباتی خود را شیطان اکبر به حساب می آورند در حالیکه شیطان اکبر، امریکا و صهیونیزم است نه رقیب جناحی و انتخاباتی.
ایشان افزودند: در حالیکه عناصر انتخاباتی، ادعای اسلام میکنند و در خدمت اسلام و انقلابند برخی طرفداران آنها چرا و به چه مناسبت، طرف مقابل را شیطان میدانند؟
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید مجدد بر ضرورت تشخیص صحیح "خط و نقطه درگیری با دشم ن" افزودند: البته گاهی ممکن است یک فرد در لباس خودی باشد اما حرف های دشمن را تکرار کند، این فرد را باید نصیحت کرد و اگر نصیحت موثر واقع نشد باید با او حد و مرز و خط فاصل تعریف کرد.
ایشان خطاب به اینگونه افراد خاطر نشان کردند: شما که با همان نگاه و احساسات رژیم صهیونیستی ولو با ادبیات دیگر جلوی جمهوری اسلامی می ایستید و با همان منطق امریکا با نظام اسلامی عمل می کنید پس چه فرقی با رژیم صهیونیستی و امریکا دارید؟
رهبر انقلاب با انتقاد از افراط و تفریط در تشخیص دوست و دشمن گفتند: عده ای از این طرف می افتند و با دشمن هم، معامله دوست می کنند و عده ای دیگر از آن طرف می افتند و با اندک اختلافی، دوست را دشمن تصور می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه افزودند: البته ممکن است اختلافات، عمیق و بزرگ هم باشد اما در هیچ حال نباید دوست را به جای دشمن گرفت.
ایشان در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به انتخابات سال آینده، چند مسئله مهم را در باب انتخابات بیان کردند.
رهبر انقلاب با رد کامل ورود زود هنگام برخی به عرصه انتخابات تأکید کردند: انتخابات نزدیک نیست ولی برخی از همین حالا وارد این عرصه می شوند که اصلا این مسئله را تأیید نمی کنیم زیرا هر چیز باید در جای خود و وقت خود انجام شود.
حضرت آیت الله خامنه ای که نکته را بعنوان نظر، فکر و آرزوی خود در انتخابات بیان کردند: نکته اول مشارکت عظیم مردم در انتخابات.
ایشان در این زمینه تأکید کردند: شرکت عظیم مردم در انتخابات مصون کننده است و از هم اکنون تمام تلاش دست اندرکاران باید بر این مسئله مهم متمرکز شود که حضور مردم، در انتخابات خرداد 92 ، حضوری گسترده باشد.
رهبر انقلاب، رقم خوردن نتیجه انتخابات به صرفه و صلاح انقلاب و ایران را دومین نکته مورد نظر خود در باب انتخابات اعلام کردند و افزودند: باید همه از خدا بخواهند و چشمان خود را نیز باز کنند تا نتیجه انتخابات، گزینشی خوب و همراه با صلاح انقلاب و کشور باشد.
ایشان خاطر نشان کردند: البته معنای این مسئله این نیست که اگر کسی، فردی را نپسندید با او بداخلاقی و برخورد تند کند.
رهبر انقلاب افزودند: کسانی که خود را صالح و دارای اهلیت میدانند در موقع لازم وارد عرصه شوند و مردم هم آنها را حقیقتا با معیارها بسنجند و برای انتخاب فرد مورد نظر خود تلاش کنند.
ایشان با اشاره به اینکه در آینده نیز مسائلی را درباره انتخابات بیان خواهند کرد بعنوان سومین نکته افزودند: انتخابات مایه آبرو و افتخار کشور است و همه مراقب باشند که این مسئله مایه بی آبرویی نشود.
ایشان با اشاره به ایستادگی ملت در مقابل فتنه سال 88 خاطر نشان کردند: عده ای سعی کردند آن انتخابات را مظهر اختلاف وانمود و جنجال سیاسی طبیعی انتخابات را به فتنه تبدیل کنند که البته ملت در مقابل آن ایستاد و هر وقت هم شبیه آن اتفاق بیفتد ملت در مقابل آن خواهد ایستاد.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین سلامت انتخابات را مسئله ای اساسی و مهم دانستند و افزودند: در همه دولتها از جمله در شرایط کنونی فرض ما بر این بوده است که مسئولان با وجدان الهی وارد می شوند و انتخابات سالم است، البته لازم است مراقبت های گوناگون از جهات مختلف برای سالم بودن انتخابات صورت گیرد.
رهبر انقلاب در پایان تأکید کردند: از خداوند مسألت می کنیم این آزمایش را هم برای ملت ایران مبارک گرداند.
در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: مجموعه بسیج پیگیر جدی تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه های جهاد علمی، جهاد فرهنگی و سیاسی، جهاد اقتصادی و جنگ نرم است.
همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار "یوسفعلیزاده" فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: 250 هزار بسیجی استان با تشکیل حلقه های تربیتی صالحین، تقویت و توسعه ورزشهای عمومی و بومی، اردوهای جهادی دانشجویی و دانش آموزی و تقویت توان رزمی خود، اهداف شجره طیبه بسیج را دنبال میکنند.
اجرای کشتی چوخه و سرود دستجمعی از دیگر برنامه های این دیدار بود.


[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 8:58 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در دیدار "برگزیدگان قشرها و صنوف مختلف"، و مسئولان اداری استان خراسان شمالی، خدمت بی منت به آحاد مردم را نعمتی الهی برای مسئولان کشور خواندند و با اشاره به خدعه تبلیغاتی ـ سیاسی رسانه های غربی درباره علت فشارها بر ایران تأکید کردند: بر خلاف دروغهای مکرر غربی ها، ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را ترک نکرده بودیم که به آن بازگردیم، آنها در واقع تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند اما، کوچکتر از این حرفها هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای، خدمتگزاری به مردم را، افتخاری حقیقی دانستند و افزودند: بزرگان اهل معرفت، ضمن تأکید فراوان به ذکر و عبادات و توکل، گاه خدمت به مردم را به عبادات دیگر ترجیح می دادند.
ایشان همه خدمتگزاران به مردم را اعم از مسئولان و مدیران کشور و کسانی که در شکلهای غیر رسمی به اقتصاد و فرهنگ و دین مردم خدمت میکنند، به شکر این لطف الهی توصیه کردند و افزودند: در خدمتگزاری، به همه مردم نگاه یکسان داشته باشید و تفاوتی میان هیچکس قائل نشوید.
رهبر انقلاب همت بلند و مضاعف در خدمتگزاری را موجب برکات بیشتر برشمردند و افزودند: همت مضاعف نیازمند کار مضاعف است ضمن اینکه کار مضاعف در پرکاری خلاص ه نمی شود بلکه به معنای "کار کیفی، دقیق، برنامه ریزی شده، کارشناسی شده، مستمر، پیگیر و همراه با مشورت" است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به نیاز جدی کشور به کار و تلاش خاطر نشان کردند: دشمن هرگاه، ضعفی را در کشور احساس کند روحیه می گیرد و آماده هجوم و فشار می شود و هر وقت کار و حرکت موثر و بزرگی را ببیند با ناامیدی درصدد تحت شعاع قرار دادن آن بر می­آید بنابراین، همه بویژه مدیران و مسئولان کشور با کار و تلاش بی وقفه، روحیه امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند.
ایشان در همین زمینه بار دیگر این واقعیت را خاطر نشان کردند که: هر حرکتی که نشان دهنده یأس و خستگی و اختلاف باشد بدون تردید به ضرر "مصالح کشور و پیشرفت و عزت ملی" است.
رهبر انقلاب، رشد و پیشرفت دهها برابری ایران در سی و سه سال اخیر را که به رغم همه فشارها، تهدیدها و توطئه های دشمنان صورت گرفته نشان دهنده وجود یک نیروی "درونی، سازنده و حقیقی در کشور" دانستند و افزودند: این واقعیت مشهود و انکار ناپذیر، نشان می دهد که ما در مقابله با دشمنان، دستمان پر است و می توانیم بر آنها غلبه کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت خوب در ادبیات مقابله با زورگویان جهانی افزودند: یکی از عرصه های پیکار با دشمنان، عرصه حرف زدن های بین المللی است که مسئولان ما امروز در پشت میز مذاکرات گوناگون و تریبون ها، حرف های پخته، جامع، جالب و درست میزنند.
ایشان با یادآوری تسلط صهیونیستها بر اغلب رسانه های غربی و اروپایی افزودند: این رسانه ها بگونه ای خبر سازی، جهت سازی و تلقین می کنند که حتی سیاستمداران غربی نیز تحت تأثیر القائات آنها قرار می گیرند که این نکته مهمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات رایج در رسانه های غربی ـ صهیونیستی افزودند: آنها در یک خدعه و تقلب تبلیغاتی، مدام می گویند علت فشارها به ایران وادار کردن جمهوری اسلامی به بازگشت به پای میز مذاکره است اما ما میز مذاکره درب اره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را چه زمانی ترک کرده بودیم که حالا برگردیم؟
ایشان افزودند: هدف واقعی کسانی که این فرمول تبلیغات سیاسی را دنبال می کنند، تسلیم شدن ملت ایران در پای میز مذاکرات است و ما به آنها می گوییم: شما کوچکتر از آن هستید که ملت مبارز، بصیر و آگاه ایران را در مقابل خواسته های خود به زانو در آورید.
رهبر انقلاب افزودند: مقامات اروپایی همچنان در فضای قرن نوزدهم و دوران زورگویی های استعماری بسر می برند اما بدانند که تسلیم نشدن ملت و مسئولان ایران در مقابل زورگویی ها، همچنان آنان را با مشکلات فراوان مواجه خواهد کرد.
رهبر انقلاب استحکام درونی را موجب قوت و استحکام ظاهری خواندند و افزودند: به علت همین استحکام، امروز سخن نوی جمهوری اسلامی، از جمله مردم سالاری و مقابله با زورگویی، بر حرکت ملتها تأثیرگذار شده و همین مسئله مستکبران را دستپاچه کرده است که این روند به فضل الهی ادامه خواهد داشت. 
ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، مسئولان استان خراسان شمالی را به برنامه ریزی و تلاش مستمر برای ارتقای وضع عمومی استان فراخواندند و افزودند: ظرفیت های خوب انسانی، طبیعی و اقلیمی خراسان شمالی، نشان می دهد این منطقه در صورت "برنامه ریزی، همت و کار بی وقفه مسئولان و همراهی مر دم"، میتواند جزو ده استان برتر کشور قرار گیرد و زندگی شایسته ای را برای مردم با ایمان و صادق خراسان شمالی رقم بزند.
رهبر انقلاب، پیگیری مسئولان، تعیین مقطع زمانی مشخص برای تحقق برنامه ها و اولویت بندی را از ضروریات پیشرفت خراسان شمالی برشمردند و افزودند: با توجه به زمینه های مساعد موجود، کشاورزی مهم ترین اولویت این استان است.
حضرت آیت الله خامنه ای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را گامی موثر در پیشرفت استان خواندند و افزودند: "صنعتی و مدرن شدن" کشاورزی و باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی و ساختار سازی برای توزیع و بازرگانی، شتاب توسعه استان را مضاعف خو اهد کرد.
توجه به صنعت، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت فراوان گردشگری استان بهره مندی از مزیت قرار گرفتن استان در مسیر میلیون ها زائر حرم امام هشتم علیه السلام، و تمرکز بر مسائل تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب برای پیشرفت و توسعه خراسان شمالی و حل مشکلات این منطقه به مسئولان توصیه کردند.
در ابتدای این دیدار آقایان:
دکتر عاشوری ـ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و استاد نمونه کشوری
محمود اسدی ـ رئیس شورای اصناف بجنورد
گَلدی آخوند کمالی ـ از بزرگان و متنفذین اهل سنت استان خراسان شمالی
دکتر جعفری ـ آزاده و نماینده مجلس شورای اسلامی
دکتر حجت الله ربانی نسب ـ رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان خراسان شمالی و پژوهشگر برتر
و احمدی بیغش ـ استاندار خراسان شمالی
بر این محورها و نکات تأکید کردند:
آمادگی همه جانبه مردم استان برای حضور در عرصه های پیشرفت اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی و سیاسی
انتقاد از تغییرات سریع مدیریتی در سطح استان
تخصیص بودجه های تصویب شده برای اشتغال و سرمایه گذاری برای حل مشکل بیکاری
همراهی بازاریان، پیشه وران و اصناف با مردم در قبال بدخواهی های دشمنان
تقویت زنجیره های تأمین و توزیع کالا، ترویج مصرف محصولات ایرانی و ضرورت توجه شهرداریها بر گسترش فضاهای تجاری استان
حضور مشتاقانه اهل سنت در مراسم استقبال و دیگر دیدارهای رهبر انقلاب در سفر به استان
تأکید بر برادری و اتحاد شیعه و سنی و مقابله با هرگونه اختلاف افکنی مذهبی و قومی
 توسعه متوازن و زیرساختی استان
سرمایه گذاری ویژه در بخش کشاورزی بعنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی
توجه به مزیت های کشاورزی استان
تدوین سند راهبردی توسعه استان
پیگیری پروژه های مهر ماندگار، مسکن مهر و مصوبات سفرهای استانی دولت
و تکمیل راهها و محورهای مواصلاتی و پروژه های آب رسانی، گاز رسانی و انتقال برق


[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 8:41 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبری شیروان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در اجتماع پر  شور دهها هزار نفر از مردم شیروان ومناطق اطراف ، با اشاره به ناکامی دشمنان ملت ایران در سه دهه ی اخیر تاکید کردند: مسئولان در مسائل اقتصادی به سه عنصر "نگاه علمی، برنامه ریزی مدبرانه و ثبات و استمرار سیاستها" توجه کامل کنند تا به فضل الهی و به برکت هوشیاری ملت، زورگویان جهانی در مقابله اقتصادی با ایران نیز ناکام بمانند.
رهبر انقلاب با اشاره به نعمت بزرگ و بسیار مفید "آرامش و ثبات سیاسی" در کشور، خاطر نشان کردند: ایجاد بی ثباتی در کشورهای مخت لف از جمله سیاست های مزورانه استکبار است اما ایران عزیز به "برکت هوشمندی، آگاهی و بصیرت حقیقتا تحسین برانگیز ملت" و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از "آرامش و ثبات سیاسی مثال زدنی" برخوردار است.
ایشان، امنیت و ثبات موجود در کشور را فرصتی برای شکوفایی استعدادها و زمینه ساز حضور درخشان ملت ایران در مسابقه ملتها برای پیشرفت علمی- اقتصادی و سیاسی دانستند و افزودند: با تکیه بر همین ثبات و طمأنینه است است که ملت ایران برغم تهدیدها، تحریم ها و خباثت های دشمنان توانسته است توانایی های خود را به رخ جهانیان بکشد.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح نمونه هایی از تلاشهای سلطه گران برای ایجاد بی ثباتی در ایران، به ایجاد درگیری های قومی در اوایل انقلاب، تحمیل جنگ هشت ساله به دست صدام دیوانه و با همکاری گروهک های خائن، و نیز ناآرامی سال 78 و فتنه سال 88 اشاره کردند.
ایشان خاطرنشان کردند: البته با هوشیاری ملت، درگیریهای قومی به وحدت اقوام منجر شد، جنگ تحمیلی به مسابقه ملت برای جانفشانی در راه اسلام و انقلاب و ایران تبدیل شد و توطئه ها و فتنه های دیگر نیز با مکر خدای عزیز متعال، بی نتیجه ماند.
رهبر انقلاب، با انتقاد از عناصر بدخواه یا غفلت زده ای که با قدرناشناسی، درصدد برهم زدن آرامش و ثبات عمومی هستند، افزودند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قوای سه گانه هم کاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را که نشانه اقتدار عظیم کشور محسوب میشود، بر هم بزنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال آینده تأکید کردند: در مدت باقیمانده تا انتخابات و در خود انتخابات، همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالی شدن فضای سیاسی کشور متمرکز باشد.
ایشان، با تجلیل از هوشیاری مردم در مقابل تلاشهای تشتت آفرین و اختلاف برانگیز، افزودند: مسئولان، سیاستمداران، تریبون داران و مدیران عرصه های گوناگون نیز کاملا مراقب باشن? ? که با یک حرف یا عمل نسنجیده و اختلافی، موجب متلاطم شدن فضای سیاسی نشوند.
حضرت آیت الله خامنه ای، تلاش و خدمت بی وقفه و همه جانبه مسئولان را، حق ملت عزیز ایران دانستند و افزودند: در سراسر کشور، کارهای زیادی وجود دارد که مسئولان موظف به انجام آنها هستند.
ایشان، با تشکر صمیمانه از اجتماعات پرشور مردم استان خراسان شمالی در روزهای اخیر سرزندگی و نشاط ملت بویژه جوانان را، زمینه ساز حل همه مشکلات دانستند و افزودند: دشمنانی که میخواستند با تحریم، مردم را خسته و افسرده کنند، این اجتماعات خودجوش و پرشور را ببینند و از عزم و اراده ملت برای دفاع از نظام، ع? ?رت بگیرند.
رهبر انقلاب افزودند: سردمداران آمریکا و غیر آمریکا مدام از مخالفت مردم ایران با نظام و اسلام دم میزنند، آنها ظاهرا ملت ایران را جزو مردم ایران نمی دانند و یک موجود موهوم را، مردم ایران تصور میکنند، اما مردم، همین هایی هستند که در چند روز اخیر، حماسه آفریدند و نشان دادند که دشمن دروغ میگوید و مغرضانه قضاوت میکند.
ایشان، برخی تریبون دارهای داخلی را بعلت تکرار غافلانه حرف های دشمن مورد انتقاد قرار دادند و افزودند: این افراد، خودشان خسته شده اند اما میگویند مردم خسته اند.
رهبر انقلاب به مسئولان تأکید کردند: مردم آماده کار و تلاش هستند. میدان را برای حضور آنان آماده و باز کنید تا ببینید با چه انگیزه و همتی وارد میشوند.
ایشان همچنین با تشکر از ابراز احساسات پرشور مردم مومن شیروان و مناطق اطراف، صدها شهید و جانباز، چندین هزار بسیجی، وحدت اقوام، هیأت های مذهبی فعال و برخوردار از نخبگان فرهنگی و ورزشی را از ویژگی های بارز این منطقه دانستند و تأکید کردند: به فضل الهی مردم این منطقه و جوانان سربلند آن، آینده درخشان تری را برای خود و برای کشور رقم خواهند زد.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات استان خراسان شمالی و شهر شیروان و مناطق اطراف افزودند: مشکل بیکاری، موضوع مهمی است که باید با ? ?لاش مسئولان حل شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، جوانان فهیم و پرنشاط استان را به مقابله جدی با خطر اعتیاد فرا خواندند و افزودند: جوانان شجاع و با فرهنگ این منطقه، با اراده ای مصمم برای مبارزه با اعتیاد به کمک مسئولان بشتابند.
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم شیروان و مناطق اطراف که در ورزشگاه کارگران برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین کوثری امام جمعه شیروان، ضمن خیر مقدم اعلام کرد: مردم شیروان(دارالمصلین) همچون سی و سه سال اخیر، به تلاشهای فداکارانه خود برای تحقق اهداف انقلاب کبیر اسلامی ادامه میدهند.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 8:5 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبری بجنورد

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند: پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می دهد وسیله ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.
ایشان، مفهوم پیشرفت را تداعی کننده حرکت، راه و صیرورت دانستند و افزودند: در هر برداشتی (چه مادی و چه معنوی) از مفهوم توقف ناپذیر پیشرفت، سبک زندگی، رفتار اجتماعی و شیوه زیستن اهمیت فراوانی دارد.
رهبر انقلاب برای تبیین بیشتر اهمیت سبک زندگی به تشریح جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی پرداختند و افزودند: اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم این تمدن دارای دو بخش ابزاری - و «حقیقی و اساسی» خواهد بود که سبک زندگی بخش حقیقی آن را تشکیل می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای، تحقق هر دو بخش تمدن نوین اسلامی را ضروری خواندند و افزودند: بخش ابزاری، یا سخت افزاری این تمدن، موضوعاتی است که در فضای امروز، به عنوان نمودهای پیشرفت مطرح می شود از قبیل علم، اختراع، اقتصاد، سیاست، اعتبار بین المللی و نظائر آن.
ایشان، خاطرنشان کردند: در این زمینه البته پیشرفتهای خوبی داشته ایم اما باید توجه کرد که این پیشرفتها، وسایل و ابزاری است برای دستیابی به بخش حقیقی و نرم افزاری تمدن اسلامی یعنی سبک و شیوه زندگی.
رهبر انقلاب اسلامی، در تشریح مفهوم سبک و فرهنگ زندگی، به مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، کسب و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیطهای مختلف، اشاره کردند و افزودند: در واقع سبک زندگی به همه مسائلی بر می گردد که متن زندگی انسان را شکل می دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به توجه عمیق اسلام به مفهوم سبک و فرهنگ زندگی افزودند: در معارف اسلامی، اصطلاح عقل معاش در مفهوم جامع خود، مترادف مفهوم سبک و فرهنگ زندگی است و در قرآن کریم نیز آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد.
ایشان با تأکید بر اینکه بدون پیشرفت در بخش حقیقی تمدن سازی نوین اسلامی یعنی «سبک و فرهنگ زندگی»، اهداف این تمدن بزرگ محقق نخواهد شد افزودند: متأسفانه ما در این بخش، پیشرفت چشمگیری نداشته و مثل بخش اول یعنی علم و صنعت و نظائر آن پیشرفت نکرده ایم.
رهبر انقلاب اسلامی، آسیب شناسی و علت یابی در زمینه عدم پیشرفت لازم در بخش سبک و فرهنگ زندگی را ضروری خواندند و با دعوت از اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سیاسی و فکری، دستگاههای مرتبط با فرهنگ و تعلیم و نیز جوانان خاطرنشان کردند: در این زمینه باید همه به خود نهیب بزنیم و ضمن تلاش جدی برای آسیب شناسی، به چاره جویی و جستجوی راههای علاج بپردازیم.
ایشان ابراز اطمینان کردند: اگر گفتمانی در زمینه آسیب شناسی و چاره جویی مشکلات موجود در سبک و فرهنگ زندگی بوجود آید، با توجه به نشاط و استعداد جوانان، حتماً درخشندگی مت ایران در این زمینه نیز، چشم جهانیان را متوجه خود خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، با توجه به نو بودن بحث "سبک زندگی" در ادبیات و فضای گفتمانی کشور، سخنان خود را با نوعی آسیب شناسی عینی ادامه دادند و به طرح سؤالات متعدد پرداختند.
چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟ چرا در روابط اجتماعی، حقوق متقابل رعایت نمی شود؟ چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است؟ چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی شود؟ الزامات آپارتمان نشینی چیست آیا رعایت
 می شود؟ الگوی تفریح سالم کدام است؟ آیا در معاشرتهای روزانه، همیشه به هم راست می گوییم؟ دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟ علت برخی پرخاش گریها و نابردباریها در روابط اجتماعی چیست؟ طراحی لباسها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟ آیا حقوق افراد در رسانه ها و در اینترنت رعایت می شود؟ علت بروز بیماری خطرناک قانون گریزی در برخی افراد و بعضی بخشها چیست؟ چقدر وجدان کاری و انضباط اجتماعی داریم؟ توجه به کیفیت در تولیدات داخلی چقدر است؟ چرا برخی حرفها و ایده های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می ماند؟ ساعات کار مفید در دستگاهها چرا  کم است؟ چه کنیم ریشه ربا قطع شود؟ آیا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده ها بطور کامل رعایت می شود؟ چرا مصرف گرایی، ارای برخی افتخار شده است؟ و چه کنیم تا زن هم کرامت و عزت خانوادگیش حفظ شود و هم بتواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد؟
رهبر انقلاب اسلامی پس از طرح فهرست وار این سؤالات افزودند: دهها سؤال و مسئله اساسی دیگر نیز وجود دارد که همه آنها با سبک و فرهنگ زندگی مرتبطند و به علت اهمیت این مسائل در زندگی انسان است که قضاوت در مورد یک تمدن با توجه به پیشرفت آن در بخش سبک و فرهنگ زندگی صورت می پذیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، پس از تبیین اهمیت عینی «سبک و فرهنگ زندگی»، به مبانی کارگشای این مبحث از منظر اسلام پرداختند و تأکید کردند: اسلام، «خردورزی، اخلاق و حقوق» ر ا مایه های اصلی فرهنگ صحیح می داند و ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت.
ایشان در ترسیم چگونگی شکل گیری سبک و شیوه زندگی افزودند: فرهنگ زندگی، متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را برای زندگی تعیین کنیم، سبک خاصی را به همراه می آورد.
ایشان، تحقق هدف اصلی تعیین شده در هر «مکتب و نظریه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی» را نیازمند اعتقاد و ایمان به آن هدف دانستند و افزودند: بدون اعتقاد جدی و تلاش هیچ هدفی محقق نمی شود.
رهبر انقلاب در همین زمینه به مغالطه ای اشاره کردند که برخی فیلسوف نما های غربی و مقلدان داخلی آنها مطرح می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: این افراد می گویند جامعه را با ایدئولوژی و مکتب نمی شود اداره کرد اما تمام تجربیات تمدن ساز، نشان می دهد که مکتب، هدایت کننده و اداره کننده حرکات عظیم اجتماعی است و بدون داشتن مکتب و ایدئولوژی، و بدون «ایمان و تلاش و پرداخت هزینه های لازم»، هیچ تمدنی امکان تحقق نمی یابد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته برخی کشورها، بدون ایمان به مکتبی خاص، مقلد تمدن غربند. این ها ممکن است به پیشرفتهای صوری نیز برسند اما زیانهای بی انتهای ذلت تقلید، آنها را دچار آسیبهای جدی می کند و ریشه انها را از بین می برد بنابراین اگر طوفانی بپا شود توانایی استقامت ندارند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: برخلاف این کشورهای مقلد، ملتهایی که در مقابل تمدن غرب، مکتب توحید را انتخاب می کنند هم به پیشرفت حقیقی و همه جانبه دست می یابند و هم تمدنی عمیق و ریشه دار می سازند که فکر و فرهنگ آنها را در جهان گسترش می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که در محیطهای شبه روشنفکری، ملت ایران را از شعارهای مکتبی می ترسانند، افزودند: آنها می خواهند ترس و واهمه خود را به مردم منتقل کنند به همین علت مدام می گویند شعارهای مکتبی، دردسر و تحریم و تهدید می آورد.
ایشان افزودند: اگر خوشبینانه به این گفته ها نگاه کنیم باید بگوییم این افراد از تاریخ بی خبرند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در بحث سبک و فرهنگ زندگی، اسلام عزیز همه نیازهای انسان را برآورده می سازد و دانشوران حوزه و دانشگاه باید علاوه بر تلاش در فقه و حقوق، در بحث اخلاق اسلامی و عقل و سلوک عملی اسلام نیز کارهای متراکم و با کیفیت انجام دهند تا نتایج این تلاشها مبنای برنامه ریزی و تعالیم نسلها قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای بعد از تبیین ضرورت ایمان به هدف به عنوان یکی از عوامل اساسی تمدن سازی، بحث مهم امروز را با تأکید بر یک نکته اساسی دیگر ادامه دادند: پرهیز کامل از تقلید از سبک و سلوک زندگی در تمدن غربی.
ایشان خاطرنشان کردند: ما البته بنای بر غرب ستیزی نداریم اما براساس بررسی و تحقیق تأکید می کنیم که تقلید از غرب، هیچ ملتی را به جایی نمی رساند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با استناد به تجربیات مکرر چند قرن اخیر خاطرنشان کردند:  فرهنگ غرب، اصولاً فرهنگی مهاجم است و به هر دلیلی در هر کشوری رواج یابد بتدریج فرهنگ و هویت آن ملت را نابود می کند.
ایشان، با اشاره به عادی شدن گناه بزرگ هم جنس بازی در غرب، فروپاشی خانواده ها و بحرانها و مشکلات عمیق دیگر در کشورهای غربی و کشورهای مقلد فرهنگ غرب افزودند: پوسته فرهنگ غربی پیشرفت ظاهری است اما، باطن آن «سبک زندگیِ مادیِ شهوت آلودِ گناه آفرین هویت زدایِ ضد معنویت» است.
ایشان، با اشاره به تقلید از فرهنگ غربی در برخی مظاهر زندگی در کشور افزودند: باید با فرهنگ سازی لازم، یک حرکت تدریجی در زمینه اصلاح این مسئله ایجاد شود.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، سوء استفاده گسترده غرب از ابزار هنر بویژه هنرهای نمایشی و سینما را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: سیاستمداران  غربی با استفاده از این روش، بدنبال سلیقه سازی و ترویج سبک زندگی غربی در جوامع دیگر هستند.
رهبر انقلاب به استناد تحقیقات به عمل آمده افزودند: آنها در پروژه هایی تعریف شده، و با استفاده از جامعه شناسان، روانشناسان و مورخان، نقاط ضعف ملتها بویژه ملتهای اسلامی را بررسی می کنند و با شناخت راههای تسلط بر آنها، ساخت فیلمهای خاصی را به فیلم سازان سفارش می دهند که در این زمینه همه مسئولان و مردم باید از فرهنگ اصیل خود و کشور، مراقبت کنند.
رهبر انقلاب با اشاره به نکته ای دیگر، پرهیز همزمان از «سطحی گرایی و تحجر» و نیز سکولاریزم را ضروری دانستند و افزودند: برخی حرفها و تبلیغات ظاهر دینی دارد اما در باطنش جدایی دین از زندگی را دنبال می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان در جمع پرشور جوانان خراسان شمالی تأکید کردند: انقلاب اسلامی دارای توانایی، ظرفیت و انرژی متراکمی است که می تواند همه موانع را از سر راه بردارد و تمدن «ممتاز، متعالی، برجسته و باشکوه» اسلامی را در مقابل چشم همه جانیان برپا سازد.
در ابتدای این دیدار خانم ها و آقایان:
-  سید مصطفی نجفیان – مقام اول المپیاد ریاضی و مقام دوم المپیاد ادبی استان خراسان شمالی
-  محبوبه رضائیان – دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد و دانشجوی نمونه
-  مهدی قناد شیروان – دارنده مدال طلای مسابقات بین المللی اختراعات
-  کتایون یزدانی – عضو تشکیلات فرزانگان و نخبه قرآنی و مقام سوم استانی جشنواره خوارزمی
-  میلاد حسین پور – دانشجوی رشته عمران و مسئول بسیج دانشگاه بجنورد
در سخنانی در زمینه ی مسائل دانشگاهی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به محورهای زیر اشاره کردند:
-  برنامه ریزی های مؤثر برای تعالی روحی- معنوی دانش آموزان و دانشجویان
-  افزایش آمادگی دانش آموزان برای مقابله با جنگ نرم از طریق حضور در خط مقدم جهاد علمی، بصیرت افزایی و فعالیت مؤثر در عرصه فضای سایبری
-  ضرورت تشکیل پژوهشکده های فعال تولید و پرورش فکر
-  لزوم افزایش انتقاد پذیری مسئولین و تعامل مستقیم انان با دانشجویان
-  پیشنهاد تشکیل شهر قرآن
-  ایجاد شبکه نخبه یابی و نخبه پروری در آموزش و پرورش
-  تألیف کتاب های پژوهش محور و آشتی دادن صنعت و آموزش
-  تقویت احساس مسئولیت در دانش آموزان از همان دوره ابتدایی با مسئولیت سپاری در قالب تشکل های دانش آموزی
-  تقویت اردوهای جهادی و پیگیری ویژه طرح هجرت روحانیون در استان خراسان شمالی
-  بومی گزینی مدیریت کلان در استان خراسان شمالی
-  توجه جدی مسئولین به مشکلات و دغدغه های مردم بجای ضعف نظارت، فرافکنی و اختلاف انتخاباتی
-  ارائه الگوی جامع برای احیای تمدن اسلامی در فضای فراهم آمده در اثر بیداری اسلامی
-  ایجاد تشکلهای متنوع در مدارس با توجه به نیازهای متنوع دانش آموزی


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:40 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبری بجنورد

رهبری بجنورد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان خراسان شمالی، پدیده شگفت آور رویش های جدید و بیشمار انقلاب اسلامی در نسل جوان را نتیجه برکت خون شهیدان دانستند و تأکید کردند: با وجود برخی ریزش ها از میان قافله انقلاب، رویش های فراوان انگیزه های جدید و عزم های راسخ و آگاه، ملت ایران را اکنون به خط شکن شجاعت و ایستادگی در مقابل فزون خواهی سلطه گران تبدیل کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که روی برگرداندن عده ای از انقلاب اسلامی به معنای از حرکت ایستادن قافله انقلاب نیست افزودند: برخی افراد به دلایل مختلف همچون احساس خستگی یا تردید در گذشته خود و یا فریفته شدن به لبخند دشمن، از مسیر انقلاب خارج شدند اما در مقابل، به برکت خون شهیدان، رویش های جدید و فراوانی در نسل جوان بوجود آمده که سراسر کشور را لبریز از روحیه ایستادگی، ثبات و عزت کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: اگر در دوره ای رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی خط شکنی می کردند، امروز نسل جوانی که امام، شهدا و دفاع مقدس را ندیده است، در ایستادگی در مقابل زیاده خواهی قدرت ها، خط شکن است.
ایشان صاحبان اندیشه را به تأ مل در خصوص پدیده شگفت آور بیشماری رویش های انقلاب در مقابل ریزش های آن دعوت کردند و افزودند: آگاهی و عزم راسخ نسل جوان کنونی اگر بیشتر از جوانان دوران دفاع مقدس نباشد، کمتر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جامعه، امروز مملوّ از جوانهای شجاع، آگاه، آشنا به حقایق زمان و مسلط به مسائل گوناگون سیاسی است که رویش های جدید انقلاب هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به قضاوت های غلط برخی افراد در مورد نسل جوان و نگرانیهایی که آنان در برخی مواقع اظهار می دارند، افزودند: بر خلاف این قضاوت های نادرست، جوانان کشور، با ایمان و علاقمند به راه شهدا و انقلاب هستند.
ایشان در پایان با تجلیل از خانواده های شهیدان و ایثارگران و همچنین صبر و بردباری همسران جانبازان خاطر نشان کردند: همه ملت ایران باید سپاسگزار خانواده های شهدا باشند و فرزندان شهیدان نیز باید میراث گرانبهای پدران خود را با افتخار به نسل های بعد بسپارند.
در ابتدای این دیدار آقایان داراب بدخشان پدر شهید و شاعر برجسته استان، و حسین سقایی جانباز قطع نخاعی و خانم صدیقه بهاری فرزند سردار شهید خلیل الله بهاری به قرائت شعر، بیان دکلمه و ذکر خاطرات دفاع مقدس پرداختند.
همچنین آقای زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان خراسان شمالی به رهبر معظم انقلاب خیر مقدم گفت.


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:38 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان در دیدار نیروهای مسلح شمال کشور و خانواده‌های آنان در نوشهر فرمودند: «مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولی‌عصر (ارواحنا فداه) هست، اینها را تنزل بدهیم در سطح انسانهای کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر.»

به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در یک کلیپ صوتی  چند واکنش حضرت امام خمینی رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را نسبت به اظهارنظرهای غلو‌آمیز درباره‌ی ایشان مرور می‌کند

مشاهده در لینک زیر

واکنش رهبری به اظهارات غلوآمیز درباره ایشان


بیانات حضرت امام خمینی ره

من خوف این را دارم که مطالبی که آقای حجازی (1)  فرمودند درباره من، باورم بیاید. من خوف این را دارم که با این فرمایشات ایشان و امثال ایشان برای من یک غرور و انحطاطی پیش بیاید. من به خدای تبارک و تعالی پناه می‌برم از غرور. من اگر خودم را برای خودم نسبت به سایر انسانها یک مرتبتی قائل باشم، این انحطاط فکری است و انحطاط روحی. من در عین حال که از آقای حجازی تقدیر می‌کنم که ناطق برومندی است و متعهد، لکن گله می‌کنم که در حضور من مسائلی که ممکن است من باورم بیاید فرمودند.
4 خرداد 1359

1) آقای فخرالدین حجازی، نماینده اول مردم تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی. آقای حجازی، سخنرانی خود را با جمله «بابی انْتَ وَ امّی» آغاز کرد و بقیه محتوای سخنرانی نیز در تجلیل از مقام والای امام بود که با گلایه شدید معظمٌ له روبرو شد.

سخنان رهبر انقلاب

1) من به شما عرض میکنم، به همه هم این را میگویم و گفته‌ام و تکرار میکنم؛ مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولی‌عصر (ارواحنا فداه) هست، اینها را تنزل بدهیم در سطح انسانهای کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر. اینی که گفته میشود کسانی که در این سفینه سوارند، غم طوفان ندارند:

چه غم دیوار امت را که دارد چون تو پشتیبان
چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان

این نوح امام زمان است، اما با یک نگاه عمومی به طول تاریخ اسلام وقتی نگاه کنیم - که سعدی هم با همان نگاه این شعر را گفته است - وجود مقدس خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نوحِ کشتیبان این امت است. بله، این امت در طول تاریخ خود فراز و نشیبهائی داشته؛ گاهی به گل نشسته، گاهی دچار ذلت شده، گاهی با مشکلات غیرقابل توصیفی مواجه شده، دست به گریبان شده؛ این ناشی از این است که سوار کشتی نشده. اگر واقعاً متمسک بشویم، متوسل بشویم بر کشتی نجات اسلام، همراه پیغمبر باشیم، مسلماً پیروزی نصیب ماست. البته دریا طوفان دارد، سختی دارد، مشکلات دارد، گاهی هراسهای بزرگ دارد، اما وقتی کشتیبان بنده‌ی برگزیده‌ی خداست، معصوم است، آن وقت دیگر بیمی وجود ندارد. این آن نکته‌ی کوتاهی بود که خواستم عرض بکنم؛ این صفات را مخصوص بدانید به آن بزرگواران. نوحِ این کشتی اوست، پشتیبان این امت اوست، واسطه‌ی فیض الهی به یکایک آحاد ما، به دلهای ما، به جانهای ما، به ذهنهای ما، به جسمهای ما، به حیات فردی و اجتماعی، وجود مقدس خاتم‌الاوصیاء و در رتبه‌ی قبل از او، وجود مقدس خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است.

بیانات در دیدار نیروهاى مسلح منطقه‌ى شمال کشور و خانواده‌هاى آنان 1391/06/28


2) اگر کسى در مقابل جوانان ادّعا کند و بگوید نظام اسلامى ما هیچ عیبى ندارد و همان قالبى را که اسلام خواسته، ما پیاده مى‌کنیم، گزاف گفته است. به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست. خود ما انسانهاى ضعیفى هستیم. وقتى کسانى اسم مبارک امیرالمؤمنین علیه‌السّلام یا اسم مبارک ولىّ‌عصر روحى‌فداه را مى‌آورند، بعد اسم ما را هم دنبالش مى‌آورند، بنده تنم مى‌لرزد. آن حقایق نور مطلق، با ما که غرق در ظلمتیم، بسیار فاصله دارند. ما گیاه همین فضاى آلوده دنیاى امروزیم؛ ما کجا، کمترین و کوچکترین شاگردان آنها کجا؟ ما کجا و قنبرِ آنها کجا؟ ما کجا و آن غلام حبشىِ فداشده در کربلاى امام حسین علیه‌السّلام کجا؟ ما خاک پاى آن غلام هم محسوب نمى‌شویم. اما آنچه که حقیقت است، این است که ما به عنوان مسلمانانى که راهمان را شناخته‌ایم، تصمیم خود را گرفته‌ایم و نیروى خود را براى این راه گذاشته‌ایم؛ با همه وجود در این راه حرکت مى‌کنیم و ادامه خواهیم داد.

بیانات در دیدار جوانان استان اصفهان‌ 1380/08/12
 
3) یک خطاب آخرى هم عرض کنم به مولامان و صاحبمان، حضرت بقیةاللَّه (ارواحنا فداه): اى سید ما! اى مولاى ما! ما آنچه باید بکنیم، انجام میدهیم؛ آنچه باید هم گفت، هم گفتیم و خواهیم گفت. من جان ناقابلى دارم، جسم ناقصى دارم، اندک آبروئى هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید؛ همه‌ى اینها را من کف دست گرفتم، در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد؛ اینها هم نثار شما باشد. سید ما، مولاى ما، دعا کن براى ما؛ صاحب ما توئى؛ صاحب این کشور توئى؛ صاحب این انقلاب توئى؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعاى خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانى بفرما.

خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 1388/03/29


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 9:1 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 58
کل بازدیدها: 3107822
Flag Counter